Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Socialinis darbas>Ikimokyklinio amžiaus vaikų ir tėvų santykiai kaip humaniškumo ugdymo šeimoje prielaida
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Ikimokyklinio amžiaus vaikų ir tėvų santykiai kaip humaniškumo ugdymo šeimoje prielaida

Aprašymas

Įvadas. Ikimokyklinio amžiaus vaikų humaniškumo samprata ir jo ugdymas. Humaniškumo ugdymo samprata ir problematika. Ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymo veiksniai. Ikimokyklinio amžiaus vaikų ir tėvų santykiai kaip humaniškumo ugdymo šeimoje prielaida. Tyrimo metodologija ir organizavimas. Ikimokyklinio amžiaus vaikų ir tėvų santykių kaip humaniškumo ugdymo šeimoje prielaidos tyrimo rezultatai. Tėvų elgesio su vaikais humaniškumas tėvų požiūriu. Tėvų elgesio su vaikais humaniškumas vaikų požiūriu. Tėvų elgesio su vaikais humaniškumas pedagogų požiūriu. Tėvų, vaikų ir pedagogų nuomonių lyginamoji analizė. Išvados. Reziumė. Summary. Priedai. Pdf formatas.

Ištrauka

Temos aktualumas
Humaniškumas šiandien daugelyje visuomenių traktuojamas kaip esminė būties vertybė, padedanti normalizuoti žmonių tarpusavio santykius. Humaniškumo ugdymas šiandien tampa viena iš svarbiausių nudienos problemų. Jos aktualumas atsiskleidžia tiek mūsų dienų filosofinėje, psichologinėje bei pedagoginėje literatūroje, tiek praeities mąstytojų palikime. Tačiau konkrečių tyrimų šia linkme stokojama, ypač kaip humaniškumas ugdomas ikimokykliniame amžiuje. Humaniškumo sureikšminimas, kaip matyti iš E. Fromo, M. Heidegerio, J. Morkūnienės
ir kitu užsienio bei Lietuvos filosofų darbų, atsiranda iš pakitusio asmens ir pasaulio santykio sampratos, teigiančios ne asmens ir pasaulio priešpriešą, bet įtvirtinančios šių per ilgus amžius kovojančių jėgų
tarpusavio dermę, kartu padedančios įveikti pernelyg išplitusius negatyvius civilizuotos visuomenės reiškinius – susvetimėjimą, destrukciją, konformizmą, prievartą, agresiją ir kt., atsiradusius dėl pernelyg įsigalėjusio visuotinio materialios geroves vaikymosi ir atvedusio iki esminių žmogaus būties vertybių neigimo, keliančio didžiausią gresmę visos žmonijos egzistencijai. Šios sąvokos turiniui atskleisti skiriama ne ypač daug dėmesio ir apsiribojama tik atskirų jo elementų pabrėžimu. Psichologiniuose šaltiniuose, nagrinėjančiuose
gyvenimo prasmės ir savirealizacijos idėjas, ne tik iškeliama, bet ir labiau įtvirtinama būtinybė puoselėti humaniškumą. Remdamiesi teoriniais ir empyriniais tyrinėjimais, šios srities mokslininkai teigia, kad žmogaus egzistencija gali visiškai išsiskleisti tik įsipareigojus kuriai nors būties vertybei. Svarbiausiu tokio vertybinio tapsmo šaltiniu, jų manymu, iš
esmės yra gera žmogaus prigimtis. Psichologinėje literatūroje aptariamos vaikų humaniškumo ugdymo prielaidos.Teigiama, kad plečiasi vaiko pažintines galimybes, taip pat formuojasi gebėjimas įsijausti į kitus žmones, o elgesys tampa vis labiau kontroliuojamas.Užsienio ( Rest, Turiel, Wynne, Lickona ir kt. ) bei Lietuvos psichologinėje bei pedagoginėje literatūroje, kurioje aptariama ikimokyklinio amžiaus vaikų dorovinė branda bei ją lemiantys veiksniai, pažymima, kad humaniškumas – asmenybės dvasingumo pamatas ir jo ugdymas vis dar aktuali problema. Humaniškumas – tai žmogaus dvasingumo šerdis, todėl jo ugdymo klausimai turėtų būti visos visuomenės dėmesio centre. Nemaža dalis tėvų dar per mažai skiria dėmesio savo vaikų humaniškumui puoselėti; tėvų humaniškas elgesys su vaiku – jų sūnaus ar dukros humaniškumo ugdymo garantas. Tačiau tėvų poveikis ikimokyklinio amžiaus vaikų humaniškumo brandai mažai tyrinėtas, todėl tai ir paskatino ištirti šeimos humanišką aplinką. Atlikus tyrimą ir išsiaiškinus bei atskleidus ikimokyklinio amžiaus vaikų ir tėvų santykius kaip humaniškumo ugdymo prielaidą, būtų galima užkirsti kelią vis labiau plintančiam žiaurumui, smurtui, vienatvei ir kitiems negatyviems reiškiniams.

Darbo tikslas
Atskleisti ikimokyklinio amžiaus vaikų ir tėvų santykius kaip humaniškumo ugdymo šeimoje prielaidą.
Hipotezė
Jautrūs, atviri, orūs ir atsakingi tėvų ir vaikų tarpusavio santykiai yra prielaida ugdyti šeimoje humaniškumą

Darbo uždaviniai
1.Ištirti humaniškumo ugdymo problematiką bei šeimos vaidmenį ir svarbą ugdant humaniškumą.
2.Patikrinti anketų, standartizuoto pokalbio metodų tinkamumą atliekant tyrimą.
3.Atlikti tyrimą, išsiaiškinant tėvų,vaikų ir pedagogų nuomonę apie humanišką tėvų elgesį su vaiku.
Darbo metodai
1.Literatūros šaltinių darbo tema studijavimas.
2.L tipo diagnostinių duomenų rinkimas (standartizuotas pokalbis su vaikais).
3.Q tipo diagnostinių duomenų rinkimas (uždaro tipo anketos pedagogams ir tėvams)

Tyrimo imtis
Subjektai, apie kuriuos buvo renkama informacija:
Ikimokyklinės įstaigos bei mokyklėlės vaikai ( 4-6 metų) – 60,
Ikimokyklinės įstaigos bei mokyklėlės vaikų tėvai – 60,
Ikimokyklines įstaigos bei mokyklėlės pedagogai – 15.
Vieta: Vilniaus miesto ikimokyklinė įstaiga, estetinio lavinimo mokyklėlė
Buvo tiriama tėvų, vaikų ir pedagogų nuomonė apie tai, ar tėvai humaniškai elgiasi su savo vaiku. Humaniškumas buvo tirtas pagal keturis elementus: jautrumą, atvirumą, orumą ir atsakingumą. Palygintos tėvų, vaikų ir pedagogų nuomonės bei teiginiai ir padarytos galutinės išvados. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2005-08-12
DalykasSocialinio darbo diplominis darbas
KategorijaSocialinis darbas
TipasDiplominiai darbai
Apimtis80 puslapių 
Literatūros šaltiniai72
Dydis588.05 KB
AutoriusSaulute
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2005 m
Klasė/kursas2
Mokytojas/DėstytojasDoc. dr. K. Stankevičienė
Švietimo institucijaLietuvos Edukologijos universitetas
FakultetasSocialinės komunikacijos institutas
Failo pavadinimasAdobe Acrobat Ikimokyklinio amziaus vaiku ir tevu santykiai kaip humaniskumo ugdymo seimoje prielaida [speros.lt].pdf
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Diplominiai darbai
  • 80 puslapių 
  • Lietuvos Edukologijos universitetas / 2 Klasė/kursas
  • Doc. dr. K. Stankevičienė
  • 2005 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą