Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Socialinis darbas>Bešeimių vaikų socialinės – pedagoginės raidos ypatumai (5-7 metų)
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Bešeimių vaikų socialinės – pedagoginės raidos ypatumai (5-7 metų)

  
 
 
123456789101112131415161718192021222324252627282930313233343536
Aprašymas

Vaiko socialinė – pedagoginė raida. Socialinės raidos ypatumai. Pedagoginė įtaka vaikų ugdymui. Šeima – pagrindinė visuomenės ląstelė. Nedarnios šeimos – pagrindinis beglobių vaikų. Daugėjimo šaltinis. Vaikas, kurio nelaukiama. Vaikai nusikaltėliai, antisocialaus vaiko sąvoka. Ugdymo institucijos globojančios vaikus. Tyrimas. Darbo metodika ir tyrimo rezultatų aptarimas. Išvados. Rekomendacijos.

Ištrauka

Temos aktualumas. Mūsų šalyje padaugėjo valkataujančių, išmaldos prašančių, benamių ir beglobių vaikų (žr. priedą Nr. 1).
Bešeimis vaikas – tai vaikas dėl kokių nors priežasčių nebetekęs artimųjų globos ir priežiūros.
Priežasčių, dėl kurių vaikai liko be šeimos, be tėvų globos yra daug: nelaimės, katastrofos, nelaimingi atsitiktinumai. Taip pat vaikai auga asocialiose šeimose.
,,Vaikų auklėjimas – tai daugiau negu žodžiai, tai ne muzikos garsai, bet vis dėlto tai giesmė. O kaip dažnai ši giesmė lieka neišdainuota, neišklausyta uždūsta pristigusi žodžių, neradusi atsako abejingose suaugusiųjų širdyse (V. Hugo, 1997).
Skurdas ir blogis – tokia šių vaikų dalia.
Už bešeimių vaikų likimą atsakinga valstybė. Vaikų globos namai, mokyklos – internatai – tai įstaigos, kurios sukurtos tam, kad apsaugoti vaiką nuo vienatvės skausmo. Globos namų paskirtis yra apgyvendinti ir teikti dvasinę, moralinė paramą.
Vaikų socialines pedagogines problemas Lietuvoje nagrinėjo: N. Narbutas, A. Sniadeckis, S. Daukantas, M. Valančius. Jie aiškinosi žmogaus ir aplinkos santykio problemą. Ypatingą dėmesį socialinio ugdymo klausimams skyrė Stoicizmas. Šalkauskis (1991), Vydūnas (1990), A. Maceina (1950), J. Vabalas – Gudaitis (1983), J. Laužikas (1958). Jie konstatavo šeimos sąlygas, pageidautinas vaiko vystymuisi.
Bešeimių vaikų ugdymui svarbios yra A. Gučo mintys. Anot autoriaus (1990) ,,vaikų globos namai yra gelbstančioji priemonė tiems vaikams, kurie dėl socialinių ar netinkamų šeimyninių sąlygų stokoja ugdomosios globos".
Pastaruoju metu pasirodė Z. Bajoriūno (1995, 1997), L. Jovaišos (1993), A. Juodaitytės (1993), K. Miškinio (1994), J. Uzdilos (1993), J. Vaitkevičiaus (1999), R. Braslauskienės (2000) darbai, o taip pat apie bešeimio vaiko socialines problemas rašė V. Aramavičiūtė (1973), J. Leliūgienė (1996, 1997), J. Litvinienė (1996), J. Lukoševičienė (1999).
Užsienio literatūroje bešeimių vaikų problemomis domėjosi humanizmo epohos švietėjai ir pedagogai Ž. Ž. Ruso, J. Komenskis, J. Pestalocis. Apie bešeimių vaikų priežiūrą ir auklėjimą, ieškant kelių, kaip jų ugdymą priderinti prie šeimos sąlygų rašė R. Spitz (1945), Z. Frend (1943), D. Goldfarb, J. Bowlly (1978).
Darbo tikslas – atskleisti stabilios šeimos ir augančių globos namuose vaikų socialinius, pedagoginius raidos ypatumus.
Uždaviniai:
• studijuoti literatūrą, plėsti žinias apie socialines vaikų problemas;
• išsiaiškinti 5-7 metų vaikų raidos ypatumus;
• atlikti bešeimių ir šeimoje augančių vaikų palyginamąjį tyrimą, padaryti išvadas;
• pateikti rekomendacijas pedagogams ir tėvams. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2005-08-24
DalykasSocialinio darbo diplominis darbas
KategorijaSocialinis darbas
TipasDiplominiai darbai
Apimtis35 puslapiai 
Literatūros šaltiniai27 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis44 KB
AutoriusIndre
Viso autoriaus darbų8 darbai
Metai2001 m
Klasė/kursas4
Švietimo institucijaKlaipėdos Universitetas
FakultetasPedagogikos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Beseimiu vaiku socialines pedagogines raidos ypatumai [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą