Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Socialinis darbas>Laisvalaikio užimtumo reikšmė globojamo vaiko ugdyme
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Laisvalaikio užimtumo reikšmė globojamo vaiko ugdyme

  
 
 
12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334
Aprašymas

Įvadas. Vaiko ugdymo šeimoje privalumai. Šeimyninės aplinkos kūrimas, netekusiems tėvų globos vaikams. Vaikų globos namų uždaviniai. Ugdymo turinys. Ugdymo veiklos organizavimas. Pasakų ir žaidimų reikšmė globojamo vaiko ugdyme. Teatro reikšmė, ugdant vaikų kūrybiškumą. Bendravimas – aktuali pedagoginė problema. Laisvalaikis kaip socialinė – pedagoginė problema. Laisvalaikio samprata. Papildomo ugdymo reikšmė globojamam vaikui. Laisvalaikio organizavimas įvairiose institucijose ir jų pravedimo formos. Išvados. Priedas (4).

Ištrauka

Atkūrus Lietuvos nepriklausomybę keičiantis ekonominėm, socialinėm sąlygom – spartaus nedarbo didėjimui, smunkant paragyvenimo lygiui pirmosios socialinės nesėkmės skaudžiai palietė ir pakeitė šeimą ir joje augančius vaikus. Dėl sumažėjusio užimtumo, bedarbystė paskatino asocialių šeimų didėjimą, depresiją, šeimų degradaciją. Daug vaikų nelanko mokyklos, nedirba, valkatauja bei elgetauja gatvėse, vis dažniau ir vis jaunesni nepilnamečiai pradeda vartoti narkotikus, užsiima nusikalstama veikla. Atsiradus šeimų, turinčių socialinių, psichologinių problemų smarkiai padidėjo vaikų, apgyvendintų vaikų globos namuose. Įsigilinus į globos problemas, nesunku pastebėti, kad vaikai į globos įstaigas šiandien patenka dėl įvairiausių priežasčių. Tai našlaičiai – tėvų netekę arba sunkiai sergančių tėvų vaikai. Tačiau tokių vaikų globos įstaigose nedaug, kur kas didesnė dalis – tai vaikai iš asocialių šeimų, vienišų motinų, daugiavaikių nedarnių šeimų, pamestinukai, vaikai, kurių tėvams apribota valdžia jų pačių vaikų atžvilgiu.
Šie vaikai gyvenime patyrė daug sunkumų, problemų, skriaudų, prievartos, buvo atstumti ir paniekinti. Jie išgyveno tai, ką ne kiekvienam suaugusiam tenka išgyventi. Šiems vaikams trūko arba jie visai neturėjo šilumos, meilės, dėmesio ir kitų gerų jausmų. Dėl to didžioji dalis vaikų globos įstaigų auklėtinių linkę į grubumą, neretai nesusivaldantys, neišmokyti dirbti, tvarkytis, atsakyti už savo elgesį ir poelgius, asocialūs, egocentriški vaikai.
Skaudūs išgyvenimai vaikams palieka pėdsakus ilgam. Vaikai ateina pagalbos psichologiškai sugniuždyti, sužalotomis sielomis, nusivylę suaugusiųjų pasauliu ir menkai tikėdami, kad gyvenimas gali būti džiaugsmingas, įdomus ir geras jiems. Visus valstybės globojamus vaikus būtina integruoti į visuomenę. Todėl visuomeniškos asmenybės ugdyme laisvalaikis turi ypač didelę pedagoginę, psichologinę reikšmę. Laisvalaikis atveria plačias galimybes vaiko visapusiškam ugdymui. Čia tobulinami dorovinio, visuomeninio elgesio įgūdžiai bei įpročiai, formuojasi pažintiniai interesai, ugdomi kūribiniai bei organizaciniai gebėjimai.
Kintant vertybinėms nuostatoms, dėmesys ir parama vaikų socializacijai ženkliai sumažėjo. Iš anksčiau veikusių daugiau, kaip 300 vaikų laisvalaikio institucijų, kuriose dalyvavo dauguma moksleiviško amžiaus vaikų, dėl skurdžios materialinės ir techninės bazės, o taip pat dėl nepakankamo finansavimo, šiandien jų turime 5 kartus mažiau. Vėliau kūrėsi įvairių tipų privačios vaikų laisvalaikio institucijos: sporto, muzikos, meno, mokyklos, kurias vaikai su malonumu lankytų, tačiau už paslaugas jos ima gana nemažą mokestį, tad ne kiekviena vaikų globos institucija pajėgi sumokėti.
Vaikų laisvalaikio užsiėmimuose ypač reikšmingos yra socializacijos programos. Socializacija – žmogaus vystymasis per visą jo gyvenimą, sąveikaujant su aplinka, socialinių normų ir kultūrinių vertybių perėmimo procesas, taip pat savęs tobulinimas ir realizavimas toje visuomenėje, kuriai jis priklauso.
Socializacijos esmė ta, kad ji formuoja žmogų, kaip visuomenės, kuriai jis priklauso, narį. Kiekviena visuomenė stengiasi formuoti jai tinkantį žmogų, siekia padėti vaikama įsisavinti socialines normas bei kultūrines vertybes.

Tikslas : apžvelgti laisvalaikio užimtumo reikšmę globojamo vaiko ugdyme.

Uždaviniai :
1. Apžvegti privalumus vaikų, augančių biologinėje šeimoje;
2. Apžvegti vaikų globos namų reformų specifiką, sąlygas, priežastis;
3. Apibendrinti laisvalaikio įtaką vaikų ugdyme;
4. Išnagrinėti įvairias laisvalaikio organizavimo ir pravedimo formas. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-11-06
DalykasSocialinio darbo kursinis darbas
KategorijaSocialinis darbas
TipasKursiniai darbai
Apimtis32 puslapiai 
Literatūros šaltiniai20 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis59.33 KB
AutoriusTadas
Viso autoriaus darbų2 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas2
Švietimo institucijaVytauto Didžiojo Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Laisvalaikio uzimtumo reiksme globojamo vaiko ugdyme [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 32 puslapiai 
  • Vytauto Didžiojo Universitetas / 2 Klasė/kursas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą