Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Socialinis darbas>Socialinio pedagogo kasdienė veikla mokykloje, dirbant su socialinės rizikos šeimų vaikais
   
   
   
1
naudingas +2 / nenaudingas -1

Socialinio pedagogo kasdienė veikla mokykloje, dirbant su socialinės rizikos šeimų vaikais

  
 
 
12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940414243444546474849
Aprašymas

Santrauka. Summary. Įvadas. Pagrindinės sąvokos ir terminai, naudojami baigiamajame darbe. Socialinės rizikos šeimų vaikų ypatumai bei jų socializaciją lemiantys veiksniai. Socialinio pedagogo veiklos svarba Čiūlėnų pagrindinėje mokykloje. Socialinio pedagogo kasdienė veikla, dirbant su socialinės rizikos šeimų vaikais mokykloje. Socialinio ugdymo metodai, funkcijos ir būdai, naudojami socialinio pedagogo veikloje, dirbant su socialinės rizikos šeimų vaikais mokykloje. Socialinio pedagogo kasdienės veiklos Čiūlėnų pagrindinėje mokykloje, dirbant su socialinės rizikos šeimų vaikais, tyrimas. Tyrimo charakteristika. Tyrimo pagrindimas. Tyrimo rezultatų analizė. Tyrimo rezultatų apibendrinimas. Išvados. Priedai (3).

Ištrauka

Sudėtinga šalies socialinė bei ekonominė padėtis sąlygoja sunkią socialinę vaikų ir jaunimo situaciją. Kasmet gausėja socialinės atskirties šeimų, o kartu ir socialiai bei pedagogiškai apleistų vaikų. Savivaldybių vaiko teisių apsaugos tarnybų duomenimis, 2001 m. tokių šeimų skaičius padidėjo 1,9 karto. Daugelis tokių šeimų yra prastos socialinės būklės, todėl vaikai jau pačioje gyvenimo pradžioje atsiduria tokioje aplinkoje, kurioje palanki socializacija sunkiai įmanoma.
Remiantis statistiniais duomenimis, galima teigti, kad socialinės rizikos šeimose gyvenančių vaikų skaičius Lietuvoje kasmet auga. Nuo 1995 m. iki 2001 m. savivaldybių vaiko teisių apsaugos tarnybų įskaitoje socialinės rizikos šeimų skaičius padidėjo beveik du kartus, o vaikų skaičius jose – 57 . Šiuo metu tokiose šeimose auga daugiau kaip 40 tūkst. vaikų.
Socialinės rizikos šeimose augantiems vaikams reikia dėmesio ir rūpesčio. Šiuo metu mokyklose, ir kitose ugdymo įstaigose, yra išskiriami socialinės rizikos šeimų vaikai ir jaunuoliai. Anksčiau socialinės ir psichologinės pagalbos poreikis socialinės rizikos šeimų vaikams mokykloje nebuvo taip akcentuojamas kaip dabar. Darbo autorė mano, kad taip buvo todėl, kad tuo metu mokyklose ir kitose ugdymo įstaigose daug dėmesio buvo skiriama mokslui bei daug labiau buvo akcentuojamos mokymosi problemos, nei kitos. Dabar gi, situacija yra kitokia. Dabar jau mokyklose bei kitose ugdymo įstaigose dirba socialiniai pedagogai, kurie būtent ir padeda tiems vaikams, sprendžiant įvairaus pobūdžio problemas, kurios iškyla dėl įvairių priežasčių.
Socialinio pedagogo veikla yra gana plačiai nagrinėta ir analizuota įvairioje mokslinėje literatūroje. Šią sritį yra analizavę J. Dautartas (1999), G. Kvieskienė (2000, 2003), I. Leliūgienė (2003), I. Lukoševičienė (1999), J. Vaitkevičius (1995), ir kt.
Socialinės rizikos šeimų vaikų ypatumus yra nagrinėję tokie mokslininkai, kaip L. Abromaitienė (2002), L. Bulotaitė (1999), I. Leliūgienė (2003), O. Merfeldaitė (1999), K. Miškinis (1993), G. Navaitis (1997), G. Valickas (1997), ir kt.
Tačiau socialinio pedagogo veikla mokykloje, dirbant su rizikos grupės šeimų vaikais, nėra plačiai nagrinėta, bet mokslinėje literatūroje tam tikrų šios tematikos užuomazgų jau įmanoma rasti.
Panašias temas jau yra nagrinėję ir Utenos kolegijos studentai:
1. J. Čekanavičienė "Mokykloje atstumtų vaikų problemų analizė socialinio pedagogo veiklos požiūriu". Vadovė: lektorė R. Ubeikienė – Utena, 2005 m.;
2. I. Klimaitė "Socialinio pedagogo veikla, vykdant žemo statuso paauglių socializaciją mokykloje". Vadovė: lektorė Ž. Kuprėnaitė – Utena, 2006 m.
Darbo autorė mano, kad ši tema yra įdomi ir aktuali šiandien todėl, kad socialinės rizikos šeimų kasmet daugėja, taip pat daugėja ir vaikų tokiose šeimose. Todėl tais vaikais yra reikalinga pasirūpinti ir padėti jiems, tam, kad nors šiek tiek palengvintų jų naštą. Pagrindinės praktikos metu darbo autorei teko bendrauti su socialinės rizikos šeimų vaikais. Susidūrus su jais paaiškėjo, kad tiems vaikams pagalba, kurią teikia socialinis pedagogas, yra labai reikalinga ir naudinga, ji padeda jiems geriau suprasti savo problemas ir bandyti jas spręsti. Šios ir kitos panašios priežastys padėjo darbo autorei tiksliai apsispręsti dėl baigiamojo darbo temos.
Šio darbo objektas – socialinio pedagogo kasdienė veikla mokykloje, dirbant su socialinės rizikos šeimų vaikais.
Šio darbo tikslas – išanalizuoti socialinio pedagogo kasdienę veiklą mokykloje, dirbant su socialinės rizikos šeimų vaikais.
Šio darbo uždaviniai:
4. Apibūdinti socialinės rizikos šeimų vaikų ypatumus bei jų socializaciją lemiančius veiksnius;
5. Aptarti socialinio pedagogo kasdienę veiklą Čiūlėnų pagrindinėje mokykloje, dirbant su socialinės rizikos šeimų vaikais;
6. Ištirti socialinio pedagogo kasdienę veiklą Čiūlėnų pagrindinėje mokykloje, dirbant su socialinės rizikos šeimų vaikais.
Baigiamajame darbe darbo autorė taikė šiuos tyrimo metodus: mokslinę literatūros analizę bei anketinę apklausą.
Mokslinės literatūros analizė – šį metodą darbo autorė pasirinko, siekdama apžvelgti, kaip mokslinėje literatūroje yra aprašoma darbo autorės nagrinėjama tema. Taip pat šis metodas buvo pasirinktas ir tam, kad būtų galima palyginti įvairių autorių mintis ir teiginius ne tik tarpusavyje, bet ir su darbo autorės mintimis ir teiginiais.
Apklausą raštu – ją darbo autorė pasirinko tam, kad galėtų ištirti socialinio pedagogo kasdienę veiklą mokykloje, dirbant su socialinės rizikos šeimų vaikais. Darbo autorė taip pat tiria, ką apie šiuos vaikus mano pedagogai bei koks yra jų požiūris į šiuos vaikus. Apklausa raštu atlikta, norint išsiaiškinti, kaip patys pedagogai siūlytų dirbti su socialinės rizikos šeimų vaikais mokykloje. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-11-22
DalykasSocialinio darbo diplominis darbas
KategorijaSocialinis darbas
TipasDiplominiai darbai
Apimtis47 puslapiai 
Literatūros šaltiniai50
Dydis92.55 KB
AutoriusRūta
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2006 m
Klasė/kursas4
Mokytojas/Dėstytojaslektorė Laima Kriukelienė
Švietimo institucijaUtenos kolegija
FakultetasSveikatos priežiūros ir socialinės rūpybos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Socialinio pedagogo kasdiene veikla mokykloje dirbant su socialines rizikos seimu vaikais [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Diplominiai darbai
  • 47 puslapiai 
  • Utenos kolegija / 4 Klasė/kursas
  • lektorė Laima Kriukelienė
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+2
-1
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą