Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Socialinis darbas>Vaikų globos institucijos auklėtinių laisvalaikio užimtumas
   
   
   
-1
naudingas 0 / nenaudingas -1

Vaikų globos institucijos auklėtinių laisvalaikio užimtumas

  
 
 
1234567891011121314151617
Aprašymas

Įvadas. Vaikų globos institucijos auklėtinių laisvalaikio užimtumo teorinė apžvalga. Papildomas popamokinis ugdymas. Vaikų užimtumo tendencijos. Laisvalaikio kultūra. Socializacija. Papildomas ugdymas. Vaikų globos institucijos auklėtiniai. Vaikų globos institucijos. Vaikų globos institucijos auklėtinių laisvalaikio užimtumo tyrimas. Tyrimo metodika. Vaikų globos institucijų auklėtinių laisvalaikio užimtumo tyrimo rezultatų aptarimas.

Ištrauka

Kiekvienas žmogus leidžia savo laisvalaikį taip, kaip jis nori. Tai priklauso nuo jo norų ir finansinių galimybių.
Tačiau vaikai gyvenantys globos namuose negali patenkinti visų savo poreikių. Nereikia pamiršti, kad globos institucijų auklėtiniai gyvena ne šeimoje, bet yra prižiūrimi ir auklėjami auklėtojų.
Vaikų gyvenančių miesto globos institucijoje kokybiškas laisvalaikio organizavimas ir motyvuotas dalyvavimas – aktuali pedagoginė problema. Yra žinoma, jog nepakankamas vaikų užimtumas lemia jų didelį nusikalstamumą. Vaikų laisvalaikio praleidimo ir užimtumo kokybė yra socialiai reikšmingos sritys, kurios svarbios ne tik globos institucijoms, bet ir švietimo plėtrai bei jaunuolių pilietinei brandai.
Užsiimdami laisvalaikiu vaikai turės daugiau motyvacijos aktyviau reikštis, suras naujų draugų, įgys mokslinių, techninių žinių pasirinkdami vieną ar kitą popamokinės veiklos užsiėmimą.
Laisvalaikio tyrėjai patvirtina, kad neužimti vaikai padaro daugiau teisės pažeidimų, nusikalsta, dažniau patenka į teisėtvarkos institucijų akiratį, todėl galima teigti, kad globos institucijų auklėtinių neužimtumas yra padidintos rizikos veiksnys. Vienas iš tinkamiausių būdų yra popamokinis laisvalaikio užimtumas, kitaip tariant papildomas popamokinis ugdymas.
Apie papildomą popamokinį ugdymą rašė I. Zaleckienė (1994), G.Kvieskienė (2005), J.Vaikevičius (1981) ir kt.



Darbo tikslas: Ištirti vaikų globos instutucijos auklėtinių laisvalaikio užimtumą.

Uždaviniai:
1. Apžvelgti mokslinę literatūrą laisvalaikio užimtumo klausimais.
2. Išsiaiškinti, kaip ir kur praleidžia laisvalaikį globos namų auklėtiniai.
3. Išryškinti kokius poreikius laisvalaikio metu patenkina globos namų auklėtiniai.

Tyrimo objektas: vaikų globos institucijos auklėtinių užimtumas.



Tyrimo metodai:
- Mokslinės literatūros analizė;
- Apklausa raštu – klausimynas.

Eigos aprašymas: tyrimas buvo atliktas kovo – balandžio mėnesiais Palangos miesto lopšelio – darželio "Ąžuoliukas" mokyklinėse globos grupėse. Tyrimo metu tiriamųjų buvo prašoma atsakyti į klausimynuose pateiktus klausimus teisingą atsakymo variantą pažymint, arba parašant savo nuomonę.
Kontingentas: tyrime dalyvavo 8 mergaitės ir 10 berniukių iš Palangos miesto lopšelio – darželio "Ąžuoliukas" globos grupių. Iš viso – 18.


Papildomas ugdymas – sudėtinė švietimo sistemos dalis, skirta asmenybės gebėjimųū ugdymui, saviraiškos poreikių bei kūrybiškumo plėtojimui ir vertybių puoselėjimui (G.Kvieskienė, 2003, p.31).
Papildomajam ugdymui keliamas pagrindinis tikslas – sudaryti sąlygas kiekvienam moksleiviui patenkinti interesus, saviraiškos poreikius, plėtoti savo gabumus. Papildomas ugdymas yra neatsiejamas Lietuvos švietimo koncepcijos dalis, todėl pirmiausia remiasi bendraisiais jos principais: hmaniškumu, demokratiškumu, demokratiškumu, diferencijavimu, integravimu, pastovumu, paslankumu. Papildoma veikla yra organizuojama pagal bendruosius švietimo sistemos principus. Ji yra reikšminga tiek, yra prasminga pačiam vaikui ir tik jo paties laisvai pasirinkta. Šie principai pašalina bet kokį dikdatą iš papildomo ugdymo sistemos (R.Pečeliūnas, 2003, p.24).
Visa mokinių popamokinė veikla yra auklėjamoji, kurios uždavinys – formuoti aktyvią būsimojo visuomenės nario poziciją (Bitinas, 1986).
Vaikų ir jaunimo pagrindinės teisės ir užimtumo pagrindiniai principai nusakomi Jungtinių tautų Vaiko teisių konvencijoje, LR Vaiko teisių pagrindų ir apsaugos įstatyme, Lietuvos švietimo įstatyme, Lietuvos švietimo koncepcijoje, Neformalaus ugdymo įstatyme bei suaugusiųjų švietimo koncepcijoje. Papildomojo ugdymo ugdymo sistema, jos struktūra, formos ir veiklos organizavimas nustatytas 1996 04 25 Švietimo ir mokslo ministerijos kolegijos nutarimu Nr.23, kuriuo patvirtinta "Papildomojo ugdymo samprata"
Vaikų ugdymas ir užimtumas , jo teisių užtikrinimas sudėtingas ir ilgas procesas. Pastaraisiais metais buvo parengta nemažai įstatyminių aktų, susijusių su vaikų teisėmis ir jų apsauga.
Dalyvavimas popamokinėje veikloje gali padėti auklėtiniams tobulinti savo asmenybę, lavinti gebėjimus, labiau įsitraukti į mokyklos bei visuomenės gyvenimą (I.Zaleckienė).
J.Vaitkevičius nurodo tokius popamokinės veiklos organizavimo principus: "savanoriškumo, visuomeniškumo, iniaciatyvos, romantikos ir žaidimų, aktyvumo ir kūrybiškumo, prieinamumo ir perimamumo atsižvelgiant į amžiaus ir individualias mokinių savybes, teorinių žinių ir praktinės veiklos vienoves" (Vaitkevičius, 1995, p. 114). ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-02-15
DalykasSocialinio darbo diplominis darbas
KategorijaSocialinis darbas
TipasDiplominiai darbai
Apimtis16 puslapių 
Literatūros šaltiniai6 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis57.84 KB
Autoriusaksana
Viso autoriaus darbų15 darbų
Metai2007 m
Klasė/kursas4
Mokytojas/Dėstytojaslekt.I. Plungienė
Švietimo institucijaKlaipėdos valstybinė kolegija
FakultetasPedagogikos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Vaiku globos institucijos aukletiniu laisvalaikio uzimtumas [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Diplominiai darbai
  • 16 puslapių 
  • Klaipėdos valstybinė kolegija / 4 Klasė/kursas
  • lekt.I. Plungienė
  • 2007 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
-1
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą