Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Socialinis darbas>Socialinio darbuotojo profesinė veikla ir funkcijos dirbant su rizikos grupės vaikais nepilnamečių reikalų tarnyboje
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Socialinio darbuotojo profesinė veikla ir funkcijos dirbant su rizikos grupės vaikais nepilnamečių reikalų tarnyboje

  
 
 
12345678910
Aprašymas

Įvadas. Darbo tikslas — Analizuoti socialinių darbuotojų profesinę veiklą ir funkcijas dirbant su rizikos grupės vaikais Utenos nepilnamečių reikalų tarnyboje. Socialinio darbuotojo veiklos analizė realizuojant nepilnamečių nusikalstamumo prevenciją bendrojo lavinimo mokyklose. Socialinio darbuotojo profesinė veikla ir funkcijos Utenos nepilnamečių reikalų tarnyboje. Išvados.

Ištrauka

Nepilnamečių nusikalstamumą įtakoja socialinės, ekonominės, psichologinės, pedagoginės priežastys. Su nepilnamečių nusikalstamumu, kuris sparčiai auga, 1990 - 2003 metais Lietuvos teisėtvarkos sistemoje kovojama daugiausiai vykdant baudžiamąjį darbą. Nepakankamai vykdomas auklėjamasis ir prevencinis darbas, to pasėkoje įsivyrauja nusikalstančių "jaunėjimo" tendencija. Taipogi apie 50% visų įvykdytų nusikaltimų padaro bendrojo lavinimo mokyklų moksleiviai. Su policijos struktūromis bendradarbiaujantis socialinis darbuotojas gali būti labai naudingas, kai iškyla problemos tarp tėvų ir vaikų. Jis gali lankyti šeimą, kalbėtis su tėvais, su vaiku ir pranešti savo išvadas policijai. Socialinis darbuotojas gali prisidėti prie teisėsaugos inicijuojamų programų projektų bei priemonių, kurios nukreiptos vaikų nusikalstamumo prevencijos linkme, kūrimo ir įgyvendinimo. Utenos bendrojo lavinimo mokyklose dirbantys socialiniai darbuotojai vykdo įvairias priemones, nukreiptas prieš moksleivių nusikalstamumą. Tačiau siekiant dekriminalizuoti jaunąją kartą, reikia konsoliduoti valstybines ir visuomenines institucijas prevenciniam darbui.
Socialinis darbas teisėsaugos sistemoje siejasi su daugeliu profesionalių organizacijų, tame tarpe ir su policija. Socialinių darbuotojų įsiterpimas ir jų konsultacijos reikiamu laiku, t.y. psichinio sutrikimo problemos atveju, šeimos santykių pablogėjimo atveju arba kilus kitiems nesutarimams, gali atnešti nemažą naudą policijos nepilnamečių reikalų inspekcijos ir netgi mokyklos darbe bei bendruomeninės veiklos tobulinime. Kaip teigia H.Triger (1991), socialinis darbuotojas turėtų dėti pastangas į tai, jog būtų ieškomi ne jėgos principu paremti problemų sprendimo būdai, bet psichologiniai sprendimai, akcentuojant ilgalaikius pagalbos procesus. Tačiau, kaip leidžia teigti atlikta mokslinės literatūros, statistinių duomenų analizė, dažniausiai kreipiamasi į policiją dėl teisėtvarkos užtikrinimo ir padarytų nusikaltimų. Daugelis patekusių į sunkią padėtį, pirmiausiai kreipiasi į policiją, ypač tada, kai socialinių darbuotojų tarnybos nedirba. Tokiose situacijose policijos pareigūnai turėtų turėti socialinio darbo patirtį arba budintį socialinį darbuotoją. Anot I.Leliūgienės (1997), socialiniai darbuotojai turi parodyti jautrumą, empatiškumą klientų atžvilgiu.
Atliekant praktiką, susipažinau su nepilnamečių nusikalstamumo priežastimis. Pagal statistiką daugiausia nusikalsta vaikai gyvenantys asocialiose šeimose, tai būtent ir lemia didesnę jų nusikalstamumo tikimybę. Daugeliu atveju, teisės pažeidimai yra susiję su nepilnamečių alkoholio, narkotikų vartojimu bei cigarečių įsigijimu. Pasitaiko atvejų, kada nepilnamečių vaikų nusikaltimai įvykdomi grupėje su suaugusiais asmenimis. Tai kelia didelį susirūpinimą, nes būtent tokiame amžiuje atsiradęs polinkis į nusikalstamumą yra labai pavojingas ateities atžvilgiu. Atkreiptinas dėmesys, jog didelę įtaką nepilnamečių nusikalstamumo tikimybei daro jų lankomos lavinimo institucijos, t.y. mokyklos. Mokykla, draugai, pedagogai, tėvai – visa tai supa vaiką ir tai daro didelę įtaką jo psichologiniam vystymuisi bei socialinių vertybių supratimui.










Darbo tikslas – Analizuoti socialinių darbuotojų profesinę veiklą ir funkcijas dirbant su rizikos grupės vaikais nepilnamečių reikalų tarnyboje.


Darbo objektas – nepilnamečiai vaikai, priskirti teisės pažeidėjų rizikos grupei.



Darbo uždaviniai:

1. Atlikti socialinio darbuotojo veiklos analizę realizuojant nepilnamečių nusikalstamumo prevenciją bendrojo lavinimo mokyklose.
2. Aprašyti socialinių darbuotojų profesinę veiklą ir funkcijas Utenos nepilnamečių reikalų tarnyboje.

Darbe atskleistos šios socialinio darbuotojo kompetencijos:

1. Socialinių darbuotojų įsiterpimas į problemą, klientų konsultavimas;
2. Analizuoti priežastis, sukeliančias kliento socialines problemas;
3. Bendradarbiauti su socialiniais partneriais;
4. Plėtoti socialinio darbuotojo sampratą visuomenėje;
5. Taikyti naujoves savo profesinėje veikloje.


Darbo metodai – mokslinės literatūros analizė, surinktų duomenų analizė. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2008-11-17
DalykasSocialinio darbo namų darbas
KategorijaSocialinis darbas
TipasNamų darbai
Apimtis9 puslapiai 
Literatūros šaltiniai6
Dydis22.16 KB
AutoriusKristina
Viso autoriaus darbų6 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas2
Mokytojas/DėstytojasAldona Žilienė
Švietimo institucijaUtenos kolegija
FakultetasSveikatos priežiūros ir socialinės rūpybos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Socialinio darbuotojo profesine veikla [speros.lt].DOC
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Namų darbai
  • 9 puslapiai 
  • Utenos kolegija / 2 Klasė/kursas
  • Aldona Žilienė
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą