Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Socialinis darbas>Paauglių nerimo, pažangumo ir problemiško elgesio sąryšis
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Paauglių nerimo, pažangumo ir problemiško elgesio sąryšis

  
 
 
123456789101112131415161718192021222324252627282930313233343536373839404142434445464748495051525354555657585960616263646566676869707172737475767778798081828384858687888990919293949596979899100101102103104105106107108109110111112113114115116117118119120121122123124125126
Aprašymas

Įvadas. Nerimo sampratos ypatumai. Nerimo kilmės priežastys. Nerimo pasireiškimo būdai. Problemiško elgesio samprata ir ypatumai. Agresyvaus elgesio formos. Paauglių agresyvaus elgesio priežastys. Pažangumo samprata. Vertinimo problematiškumas. Paauglių nerimo, pažangumo ir problemiško elgesio sąryšio ypatumų tyrimas. Tiriamieji, tyrimo eiga. Tyrimo metodikos. Tyrimo duomenų aptarimas. Nerimas. Pažangumas. Problemiškas elgesys. Paauglių problemiško elgesio ir pažangumo ryšys. Tyrimo duomenų analizė. Tyrimo duomenų analizė. Išvados. Santrauka. Summary. Priedai (38 psl.).

Ištrauka

Pasaulio sveikatos organizacijos (PSO) atlikta apklausa parodė, kad Lietuvos moksleiviai tarp bendraamžių Europoje išsiskiria dideliu polinkiu į smurtą. Pastebima, jog vaikai dažniausiai smurtauja mokyklose, smurtą skatina socialinis pragyvenimo lygis, auklėjimo problemos, per didelė tolerancija ir demokratiškumas vizualiai nepastebimam smurtavimui. Sudėtinga šalies ekonominė ir socialinė padėtis, šeimų psichosocialinis klimatas. Bendros vaikų nusikalstamumo tendencijos sąlygoja smurto prieš vaikus mokyklose ir jų prieigose apraiškas. Neretai bijoma atskleisti smurtą, kad nenukentėtų mokyklos įvaizdis. Dažnai nenorima pripažinti problemos. Su moksleivių smurtavimu susidūrę tėvai ir mokytojai neretai nežino, kaip elgtis. Priemonių, mažinančių vaikų bei paauglių agresiją yra daug, tačiau didžiausia problema ta, kad visuomenė nelaiko tai problema, dažnai toleruoja smurtą kaip neišvengiamybę. Mokyklose didėja socialinis ir psichologinis nesaugumas. Tai daro neigiamą įtaką psichologiniam mokyklos klimatui, tarpasmeniniams mokinių, mokytojų ir tėvų santykiams, neigimai atsiliepia pažangumui, drausmei, leidžia vaikų ir suaugusiųjų agresyviam elgesiui toliau tarpti. Moksleiviai, smurtavę mokykloje, ją baigę yra labiau linkę įsitraukti į nusikalstamą veiklą, o tie, kurie yra patyrę sistemingą smurtą, vėliau daug labiau linkę į depresiją ir savižudybes
(http://www.smm.lt/veiklos_planai_ir_programos/docs/komp_smurto_progr.doc).
Visuomenė nuolat ieško būdų, kaip tobulinti vaikų mokymą, vis pasigirsta nuomonių, kad vaikai mokykloje negauna būtinų žinių, tuo labiau – gyvenimo praktikos įgūdžių. Svarbiausiu aspektu tampa pažangumas – rodiklis, turintis labai didelės įtakos tolimesniam jo gyvenimui. Mokiniai daug laiko praleidžia mokykloje, todėl mokytojai turi daug galimybių stebėti jų elgesį, emocijų kaitą ir sunkumus. Laiku pastebėti vaiko sunkumus – be galo svarbu, nes jam dar galima padėti. Pastaraisiais metais vis garsiau kalbama ne tik apie fizinės, bet ir psichinės mokyklinio amžiaus vaikų sveikatos blogėjimą. Daugėja patiriančių elgesio ir emocijų sutrikimus, prasidedančius vaikystėje bei paauglystėje. Tarp dažnų mokyklinio amžiaus vaikų psichologinių problemų priežasčių nurodomos problemos mokykloje, didelis mokymosi krūvis. Moksleiviui keliami vis didesni reikalavimai. Neretai mokytojai nedrįsta reaguoti į vaiko emocinius pokyčius, nes tiesiog nežino, ką reikia daryti, kaip su tuo vaiku kalbėtis. Dėl nežinojimo ir nesusikalbėjimo labai dažnai kyla konfliktai tarp mokytojų ir mokinių, turinčių emocinių, taigi ir elgesio, problemų. Tai tik paaštrina vaiko krizę ir darosi nebeaišku, ar vaikas blogai mokosi, nes blogai elgiasi, ar problemiškas elgesys kyla dėl nesugebėjimo mokytis ar nesugebėjimas mokytis sąlygoja problemišką elgesį. Svarbu išsiaiškinti problemiško elgesio kilmės priežastis, nerimo prielaidas ir kilmę, šių veiksnių įtaką pažangumui. Šio darbo tikslas – panagrinėti nerimo, pažangumo bei problemiško elgesio sąryšį.

Problemos ištirtumas.
Elgesio problemas, nerimą, pažangumą tyrinėjo A.Ličko, R.Žukauskienė, G.Valickas, G.Navaitis, A.Gučas, A.Suslavičius, A.Petrulytė, A.Šventickas, V.Rajeckas, M.Barkauskaitė, V.Indrašienė, V.Rimkevičienė, P.Koortas, E.Perovskis, etc. Šia tema galima rasti mokslinių, publicistinių straipsnių spaudoje, internete. Tačiau iki šiol nėra pakankamai ištirtas nerimo, pažangumo ir problemiško elgesio sąryšis. Švietimo ir Mokslo
Ministerijos tinklapyje rašoma: "Šiuo metu mokyklose daugėja vaikų su problemomis, kurias sukelia kompleksinės priežastys. Kompleksiška tų problemų prigimtis reikalauja kompleksinio jų sprendimo. Tampa aktualus švietimo pagalbos teikimas mokykloje ir už jos ribų" http://www.smm.lt/naujienos/docs/konkursai/Uzsak_tyrimu_temos_2005m.docs. Įvairūs autoriai išskiria skirtingas vaikų elgesio problemų priežastis, tačiau pagrindinės jų kartojasi, tai: šeimos įtaka, grupės įtaka, tam tikri psichiniai nukrypimai. Nepaisant visos šia tema esamos informacijos, trūksta darbų apie vaikų nerimo galimą įtaką netinkamam elgesiui, to įtaką mokymosi procesui. Nepakanka informacijos, dėl kokių priežasčių kyla nerimas mokykloje, ar mokytojai pasiruošę ugdyti vaikus su aukštu nerimo lygiu.

Problemos naujumas.
Nerimo, pažangumo ir problemiško elgesio sąryšis išnagrinėtas nepakankamai. Yra atlikta nemažai pažangumo, nerimo ar elgesio tyrimų, tačiau šių faktorių sąryšio tyrimų dar trūksta.

Tyrimo problema.
Elgesio problemų mokykloje, pažangumo ir nerimo sąryšis, galima to įtaka mokymosi procesui bei vaiko socializacijai dar nėra pakankamai ir nuodugniai ištirta, nes, keičiantis gyvenimo sąlygoms, visuomenei, keičiasi ir vaikų emocijų bei elgesio problemų ir juos sąlygojančių priežasčių pobūdis. Norint padėti mokiniams sėkmingiau mokytis, būti mokykloje, o mokytojams – parodyti galimus problemų sprendimo būdus, būtina išsiaiškinti, kas lemia šių dienų vaikų elgesio (emocijų) problemas, kokius sunkumus jie patiria mokykloje; kurie iš sunkumų atsiranda būtent mokykloje; kokie sunkumai atsiranda už mokyklos ribų ir veikia ugdymosi procesą mokykloje; kokios pagalbos reikia įvairius sunkumus patiriantiems mokiniams. Nustatyti, kuri nerimo sritis dominuoja: nerimas dėl bendraamžių, pedagogų ar vertinimo ir, tai išsiaiškinus, pasiūlyti korekcijos galimybes.

Tyrimo objektas.
Mokinių problemiško elgesio, pažangumo bei nerimo sąryšio ypatumai ir jų koregavimo galimybės.

Tyrimo tikslas.
Ištirti paauglių problemiško elgesio, nerimo ir pažangumo sąryšį; pateikti rekomendacijas, kaip būtų galima keisti mokinių problemišką elgseną mokykloje, mažinti nerimą bei gerinti jų pažangumą. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2008-12-05
DalykasSocialinio darbo diplominis darbas
KategorijaSocialinis darbas
TipasDiplominiai darbai
Apimtis122 puslapiai 
Literatūros šaltiniai35 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis243.89 KB
Autoriusdanguole
Viso autoriaus darbų9 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas2
Mokytojas/DėstytojasA. Valantinas
Švietimo institucijaVytauto Didžiojo Universitetas
FakultetasSocialinių mokslų fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Paaugliu nerimo pazangumo ir problemisko elgesio sarysis [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Diplominiai darbai
  • 122 puslapiai 
  • Vytauto Didžiojo Universitetas / 2 Klasė/kursas
  • A. Valantinas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą