Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Socialinis darbas>Socialinė parama probleminėms šeimoms, auginančioms vaikus
   
   
   
1
naudingas +3 / nenaudingas -2

Socialinė parama probleminėms šeimoms, auginančioms vaikus

  
 
 
12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940414243444546474849505152535455565758596061626364656667
Aprašymas

Įvadas. Probleminės šeimos statusas bendruomenėje. Šeima - socialiai kontroliuojama mikroaplinka visuomenėje. Probleminių šeimų situacijos Trakų rajone apžvalga. Socialinės paramos Lietuvoje charakteristika. Socialinės paramos vieta bendroje socialinės apsaugos sistemoje. Socialinę paramą probleminėms šeimoms reglamentuojantys dokumentai. Trakų rajono savivaldybės socialinių paslaugų probleminėms šeimoms teikimo tvarkos svarbiausi aspektai. Trakų rajono savivaldybės socialinės paramos teikimo ypatumai. Socialinių paslaugų probleminėms šeimoms teikimas. Tyrimo metodika. Probleminių šeimų, auginančių vaikus požiūris į teikiamas socialines paslaugas. Ekspertų požiūrio į socialinių paslaugų teikimo organizavimą analizė. Išvados. Rekomendacijos. Summary. Priedai (5 psl.)

Ištrauka

Darbo aktualumas.
Reikšmingi socialiniai ir ekonominiai pokyčiai Lietuvoje, kaip ir daugelyje šalių, išgyvenančių pereinamąjį laikotarpį, įtakoja nelygybės tarp įvairių socialinių žmonių sluoksnių, miesto ir kaimo augimą. Spartus nedarbo didėjimas, sunki ekonominė padėtis, nepakankamai veiksminga valstybės socialinė politika gausina skurstančių šeimų gretas – daugėja probleminių šeimų.
2003 m. Socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakyme Nr. AI – 207 teigiama, kad probleminė (socialinės rizikos) šeima – tai šeima, kurioje narių bendravimas ir emocinis bendravimas yra sutrikę ir kurios neigiama aplinka neskatina sveiko ir produktyvaus asmenybės augimo ir vystimosi.
LR Išmokų vaikams įstatyme (2004) nurodoma, kad socialinės rizikos šeima - šeima, kurioje vyrauja krizė dėl to, kad vienas ar keli šeimos nariai piktnaudžiauja alkoholiu, narkotinėmis, psichotropinėmis ar toksinėmis medžiagomis arba (ir) yra priklausomi nuo azartinių lošimų, arba (ir) dėl turimos negalios, skurdo, socialinių įgūdžių stokos negali ar nemoka prižiūrėti vaikų, arba (ir) naudoja psichologinę, fizinę ar seksualinę prievartą, arba (ir) gaunamą valstybės paramą panaudoja ne šeimos interesams (LR išmokų vaikams įstatymas 2004-05-18 Nr.IX-2237 (V.žinios,2004 06 03, Nr. 88-3208)).
Socialinės rizikos šeima, kuri yra socialiai apleista šeima, socialiai neadaptuota (ribotų galimybių) šeima, nedarni šeima, emancipuota šeima, asociali šeima šiame darbe vadinama probleminė šeima.
Dažniausiai šios šeimos nesugeba tenkinti vaiko emocinių ir fizinių reikmių, be to, bendravimo būdas tokiose šeimose žymiai apriboja vaiko galimybes išreikšti poreikius ir jausmus. Todėl vaikai neretai turi labai žemą savęs vertinimą, nesitiki, kad jų poreikiai yra svarbūs ir gali būti patenkinti, neturi tinkamų socialinių įgūdžių. Pažymėtina, kad dažniausiai tokios šeimos, ypač auginančios vaikus, pačios nepajėgia susidoroti su sunkumais – jiems reikalinga parama.
Socialinė parama yra labai svarbi socialinės - ekonominės politikos dalis. Ji turi būti organizuojama taip, kad būtų stiprinamas pačių žmonių aktyvumas ir atsakomybė už save ir savo šeimą.
Šiame darbe nagrinėjama socialinės paramos probleminėms šeimoms, auginančioms vaikus, teikimo ypatumai. Probleminės šeimos itin skaudžiai išgyvena pokyčius ir atsiduria sudėtingoje situacijoje, todėl silpnėja jų gebėjimai sėkmingai pasirūpinti savimi ir savo vaikais. Šis darbas aktualus, kadangi aptariama probleminėms šeimoms teikiamos socialinės paramos darbo sistemos efektyvinimas, stiprinantis socialinį saugumą.
Dažnai socialinių problemų turinti šeima siekia gauti piniginę paramą bei valstybės institucijų išmokas. Tačiau įsigilinus į šeimos gyvenimo būdą, vertybines orientacijas, galima matyti, kad daugumai probleminių šeimų piniginės išmokos iš esmės nekeičia jų gyvenimo kokybės. Jei šeima yra nepajėgi vykdyti būtiniausių savo funkcijų, tai reikia ieškoti būdų, padedančių formuoti nuostatas, vertybes, išmokant tvarkyti ūkį, ugdyti valią ir atsakomybę.
Hipotezė: tinkamai organizuojant socialinės paramos teikimą probleminėms šeimoms, užtikrinama jų vaikų visaverčio ugdymosi galimybė.
Tyrimo objektas – socialinės paramos teikimo probleminėms šeimoms, auginančioms vaikus, organizavimas.
Tyrimo tikslas – išanalizuoti socialinės paramos sistemos struktūra, ištirti šios paramos teikimo probleminėms šeimoms, auginančioms vaikus, ypatumus.
Tyrimo uždaviniai:
• aptarti probleminių šeimų sampratą ir jų gyvenimo ypatumus;
• išanalizuoti LR įstatymus ir kitus teisės aktus, reglamentuojančius socialinę paramą probleminėms šeimoms, auginančioms vaikus;
• išsiaiškinti savivaldybėje teikiamos socialinės paramos probleminėms šeimoms, auginančioms vaikus, struktūrines dalis ir ypatumus;
• ištirti Trakų rajono probleminių šeimų, auginančių vaikus, socialinės paramos poreikius ir nustatyti paramos teikimo rūšis.
Tyrimo metodai:
• teoriniai: dokumentų, teisės aktų, literatūros analizė;
• empiriniai: anketinė apklausa, interviu;
• statistiniai: statistinė duomenų bazė. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2009-02-17
DalykasSocialinio darbo diplominis darbas
KategorijaSocialinis darbas
TipasDiplominiai darbai
Apimtis65 puslapiai 
Literatūros šaltiniai55
Dydis267.02 KB
Autoriusalina
Viso autoriaus darbų9 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas2
Mokytojas/Dėstytojasdoc.dr. Valdonė Indrašienė
Švietimo institucijaLietuvos Edukologijos universitetas
FakultetasSocialinės komunikacijos institutas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Socialine parama probleminems seimoms auginancioms vaikus [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Diplominiai darbai
  • 65 puslapiai 
  • Lietuvos Edukologijos universitetas / 2 Klasė/kursas
  • doc.dr. Valdonė Indrašienė
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+3
-2
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą