Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Socialinis darbas>Socialinio pedagogo darbas
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Socialinio pedagogo darbas

  
 
 
1234567891011
Aprašymas

Įvadas. Socialinės pedagogikos samprata. Socialinis pedagogas. Socialinio pedagogo kompetencijos prielaidos. Šeimos funkcionavimo ypatumai. Išvados.

Ištrauka

Šiuo metu visuotinai pripažįstama, kad neadaptyvaus elgesio ištakos dažnai slypi ankstyvoje vaikystėje. Šių ištakų atskleidimas-labai svarbus uždavinys, nes tik žinodami, kaip ir kodėl atsiranda įvairūs elgesio nukrypimai, nustatę žmogaus minčių, emocinių išgyvenimų bei elgesio raidos logiką, galėsime pasirinkti ir pritaikyti efektyviausias poveikio priemones.
Kiekvienas individas susikuria aplinkinio pasaulio ir savojo ,,Aš" vidinius ,,darbo" modelius, kuriais remdamasis suvokia socialines situacijas, numato ateities įvykius, kuria savo veiklos planus ir panašiai. Kitaip tariant, remiantis ,,darbo" modeliais konstruojamas asmenybės socialinis pasaulis.
Socialinis darbas yra profesionali veikla, kurios tikslas - padėti žmogus spręsti socialines problemas. Socialinės vaikų problemos ypatingai sudėtingos ir skaudžios, nes jos neatskiriama suaugusių gyvenimo dalis ir susijusios su vaiko prigimtimi, vystymusi, veikiamos tiesioginių ir šalutinių veiksnių. Buitis vaikui nėra pirmaeilė egzistencijos sąlyga, todėl socialinė pagalba jam išeina toli už globos ir rūpybos ribų. Pagrindinė vaiko problema - bendravimas ir santykiai. Todėl reikalingas suderintas, organizuotas prevencinis darbas, įvairių globos, teisinių, švietimo institucijų, teritorinių socialinių darbuotojų vieningas požiūris į vaiko problemas.
Mokyklos aspektu socialinis darbas - tai ugdymo visumos dalis. Sudėtingėjant visuomenės kaitos procesams, vaiko problemos auga. Jų sprendimas negali būti atidėliojamas. Socialinis ir ekonominis šalies vystymasis yra esminis harmoningų žmogaus santykių su visuomene, jo pilnaverčio socialinio funkcionavimo garantas. Dinamiškas Lietuvos politinis bei ekonominis vystymasis atskleidė daugybę socialinių problemų, todėl socialinėje srityje dirbančių specialistų reikalingumo bei socialinių darbuotojų profesionalumo klausimai šiandien jau niekam nekelia jokių abejonių. Pasaulyje vis labiau įsitvirtina žmogaus socialinės raidos koncepcija, kurią 1990 metais pateikė Jungtinių Tautų Vystymo Programa. Žmogaus teisės ir žmogaus raida yra dinamiškos, viena nuo kitos priklausančios, bei viena kitą papildančios sąvokos. Žmogaus socialinės raidos ir teisių integracija praplečia žmogaus pasirinkimo galimybes. Jos apima bendrą teisę ir atsakomybę už pagrindinius individo, visuomenės ir valstybės sugebėjimus gyventi pilnavertį gyvenimą. Išskiriami du žmogaus socialinės raidos aspektai: žmogaus sugebėjimų ugdymas ir įgytų sugebėjimų panaudojimas gyvenime. Graikų kalboje žodis "problema" reiškia užduotį. Turėti problemų yra normalu. Tik tai supratę galime pradėti keisti savo gyvenimą.


Socialinė pedagogika, būdama socialinių mokslų sričiai priklausančio edukologijos mokslo šaka, yra glaudžiai susijusi su visais socialiniais mokslais. Nagrinėjant specialistų rengiamus modelius Europoje, JAV, Kanadoje ir Lietuvoje, galime daryti išvadą, kad visuose kraštuose vyrauja dvi pagrindinės specialistų rengimo tendencijos. Pirmoji, kai rengiant socialinius darbuotojus studijos yra labiau orientuotos į sociologijos, psichiatrijos dalykus, ir antroji, kai rengiant socialinius pedagogus studijos orientuojamos į edukologiją, specialaus ugdymo problemas, kultūros antropologiją, psichologiją.
Bandant apibrėžti socialinės pedagogikos sampratą, remtasi lietuviška tradicija: J.Vaitkevičiaus socialinės pedagogikos tyrinėjimais (1995), B.Bitino nusakytomis ugdymo socialinėmis prielaidomis (2000), Z.Bajoriūno (1997), J.Uzdilos (2001) familistikos teorijomis, I.Leliūgienės žmogaus ir socialinės aplinkos nagrinėjimu (1997), kituose šaltiniuose pateiktais demokratinio, bendruomeninio, pilietinio ugdymo bei mokyklinio socialinio darbo apibūdinimais, egzistuojančių norminių dokumentų analize, kita teorine ir normatyvine medžiaga. Socialinio ugdymo negalime įsivaizduoti be Žano Žako Ruso veikalo "Emilis, arba apie ugdymą"(1762), kuris paskatino atsisakyti autokratinio ir griežtai reglamentuoto ugdymo idėjų, jas keičiant asmens palaikymo, skatinimo ir mokymo įsitvirtinti visuomenėje įdėjomis. Įtvirtindama demokratinę ugdymo sistemą, Europa ir JAV atranda vis naujas socialines funkcijas. Todėl aptariant socialines prielaidas, iškyla pagrindinių demokratinės valstybės vertybių pasirinkimo ir jų įtvirtinimo problema. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2009-12-17
DalykasSocialinio darbo referatas
KategorijaSocialinis darbas
TipasReferatai
Apimtis10 puslapių 
Literatūros šaltiniai7 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis20.87 KB
AutoriusBrigita
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2009 m
Klasė/kursas1
Mokytojas/DėstytojasDirgelienė
Švietimo institucijaKlaipėdos valstybinė kolegija
FakultetasPedagogikos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Socialinio pedagogo darbas [speros.lt].doc
 

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 10 puslapių 
  • Klaipėdos valstybinė kolegija / 1 Klasė/kursas
  • Dirgelienė
  • 2009 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą