Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Socialinis darbas>Būsimųjų socialinių pedagogų profesijos pasirinkimo motyvacijos pokyčiai
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Būsimųjų socialinių pedagogų profesijos pasirinkimo motyvacijos pokyčiai

  
 
 
12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940
Aprašymas

Santrauka. Tyrimo tikslas – išsiaiškinti socialinių pedagogų profesinę motyvaciją ir jos kaitą studijų metu. Įvadas. Studentų profesijos pasirinkimo motyvacijos teoriniai aspektai. Profesinės motyvacijos samprata. Profesijos pasirinkimo motyvai. Socialinio pedagogo profesijos specifika. Teisiniai pagrindai. Vertybės. Praktikos įtaka profesiniam apsisprendimui. Socialinio pedagogo profesinis portretas. Būsimųjų socialinių pedagogų profesijos pasirinkimo motyvacijos pokyčiai ir jų tyrimas. Tyrimo metodika. Tyrimo imtis. Tyrimo rezultatų analizė. Veiksniai, lėmę profesijos pasirinkimą. Socialinio pedagogo profesijos ypatumai. Profesijos pasirinkimo motyvai. Asmeninių savybių vertinimas. Praktikos vertinimas. Išvados. Summary.

Ištrauka

Problema ir jos aktualumas. Pastaruoju metu, kai vyksta intensyvi aukštojo mokslo pertvarka, kai aukštasis mokslas tapo nebe prestižo dalyku, nebe mokslo šventove, o tiesiog natūraliu privalomu dalyku, darosi sudėtinga ne tik moksleiviams įstoti į aukštąją mokyklą, studentams mokytis nesuprantant tikrosios aukštojo mokslo diplomo reikšmės, bet ir dėstytojams, kurie turi dirbti su mažai motyvuotais studentais. Siekiant išsiaiškinti, kokia yra studentų profesinė motyvacija, galima nagrinėti būsimos specialybės prestižą, galimą uždarbį ar karjeros galimybes (Jones, 2009; Asquit, Clark, Watherhouse, 2005; Kameron, 2005; Jones, 2000). Tačiau "pagrindinis socialinio pedagogo veiklos tikslas – vaiko gerovė, saugumas, siekiant pozityvios integracijos ir socializacijos visuomenėje, skatinant visavertę asmenybės raišką, pilietinę brandą." (Socialinio pedagogo kvalifikaciniai reikalavimai, 2002, p. 8)
Socialinių pedagogų profesinės specializacijos sritys: socialiniai pedagogai švietimo ir globos, neformaliojo ugdymo įstaigose, specialiosios paskirties švietimo ir globos institucijose, socialinių ligų, prevencijos ir reabilitacijos srityje; socialinės veiklos organizavimui ir vadybai (Socialinio pedagogo kvalifikaciniai reikalavimai, 2002). Kaip galima suprasti, socialiniai pedagogai dirba su ugdytiniais bei kitais asmenimis, kurie turi įvairių socialinių problemų. Toks darbas reikalauja itin didelio pasirengimo bei stiprios motyvacijos.
Urbonienė (2005) teigia, kad tyrimai profesinio pasirinkimo motyvacijos srityje yra skirti profesinio pasirinkimo motyvacijos konceptui, bendriems profesinio pasirinkimo motyvams, profesiniam kryptingumui, profesinėms nuostatoms ir profesiniam pašaukimui atskleisti.
Balčiūnaitė (2005), tyrusi studentų profesinių interesų lygį, teigia, kad "būsimųjų psichologijos mokytojų stipriai išreikštas dalykinis kryptingumas ir silpnai – profesinis – pedagoginis kryptingumas." (Balčiūnaitė, 2005, p. 26).
Kolegijos studentų profesinį pasirinkimą tyrė Dičkuvienė (2007), kurios tyrimų metu "paaiškėjo, jog pagrindinis studentų motyvas mokytis yra diplomo įgijimas, kiek mažiau – žinių ir gebėjimų įgijimas ir mažiausiai svarbu profesijos įvaldymo motyvas. Ir šie gauti rezultatai per vieną semestrą pasikeitė labai nežymiai." (Dičkuvienė, 2007, p.6).
Socialinio pedagogo darbas yra sudėtingas ne tik fiziškai, bet ir emociškai. Kadangi ši specialybė jauna, tai reikia išsiaiškinti praktinės veiklos subtilybes. Tačiau vidiniam būsimųjų socialinių pedagogų pasauliui kol kas neskiriamas reikiamas dėmesys. Nepavyko rasti darbų, kuriuose būtų nagrinėjama socialinių pedagogų profesijos pasirinkimo motyvacija. Šiuo darbu bus siekiama išsiaiškinti, kokie veiksniai sąlygoja studentų profesinį pasirinkimą bei pasirengimą darbui po studijų, kiek studentų ruošiasi dirbti pagal specialybę bei kaip keičiasi jų motyvai priklausomai nuo įgytų žinių bei patirties socialinės pedagogikos srityje.
Problema. Socialinių pedagogų motyvacijos kaita ruošiantis profesinei veiklai.
Tyrimo objektas – socialinių pedagogų profesinė motyvacija.
Hipotezė. Socialinio pedagogo profesinė motyvacija kinta kiekvienais studijų metais.
Tyrimo tikslas – išsiaiškinti socialinių pedagogų profesinę motyvaciją ir jos kaitą studijų metu.
Uždaviniai:
1. Išanalizuoti studentų profesinę motyvaciją teoriniu aspektu.
2. Atlikti I - IV kursų būsimųjų socialinių pedagogų profesijos pasirinkimo motyvacijos analizę.
3. Išsiaiškinti I - IV kursų studentų profesinės motyvacijos skirtumus.
4. Išsiaiškinti, kiek IV kurso studentų ruošiasi dirbti pagal specialybę.
Tyrimo metodai – literatūros analizė, anketinė apklausa, statistinis duomenų apdorojimas.
Tyrimo dalyviai – tai socialinės pedagogikos I - IV kursų studentai, studijuojantys Šiaulių universiteto Socialinės gerovės ir negalės studijų fakulteto dieniniame skyriuje.
Bakalauro darbo struktūra. Šį bakalauro darbą sudaro: santrauka lietuvių kalba, įvadas, 2 skyriai, išvados, naudotos literatūros sąrašas (26 šaltiniai lietuvių ir anglų kalbomis), santrauka anglų kalba, priedai. Tyrimų duomenis iliustruoja 5 lentelės, 6 paveikslai. Prieduose pateikiama 6 priedai: anketa, 25 paveikslai ir 20 lentelių. Darbo apimtis 39 psl. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2010-05-19
DalykasSocialinio darbo diplominis darbas
KategorijaSocialinis darbas
TipasDiplominiai darbai
Apimtis37 puslapiai 
Literatūros šaltiniai31 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis140.3 KB
Autoriusineta
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2009 m
Klasė/kursas4
Mokytojas/Dėstytojasdoc.dr. G. Morozova
Švietimo institucijaŠiaulių Universitetas
FakultetasSocialinės gerovės ir negalės studijų fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Busimuju socialiniu pedagogu profesijos pasirinkimo motyvacijos pokyciai [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Diplominiai darbai
  • 37 puslapiai 
  • Šiaulių Universitetas / 4 Klasė/kursas
  • doc.dr. G. Morozova
  • 2009 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą