Socio–edukacinio darbo mokomosios praktikos, atliktos Jonavos rajono Barupės pagrindinėje mokykloje ataskaita. Individualus darbas rizikos grupės vaiku. Rizikos grupės vaiko charakteristika. Rizikos grupės vaiko problemų įvertinimas. Rizikos grupės vaiko problemų sprendimas. Rizikos grupės vaiko kortelė. Individualus lapas. Rizikos grupės šeimos socialinis pasas. Darbas su ugdytinių klase. Klasės charakteristika. Klasės socialinis pasas. Klasės šeimų socialinis statusas. Klasės. problemų įvertinimas. Klasės problemų sprendimas. Socialinių įgūdžių formavimo valandėlė. Įstaigos socialinis pasas. Praktikos dienoraštis. Praktikos analizė. Priedai (Klasės socialinis pasas. Mano klasė. Kokia ji iš tikrųjų? Kokia turėtų būti?).
Ugdytinis, su kuriuo aš dirbau individualiai, buvo keturiolikos metų septintokas. Berniukas turi specialiųjų poreikių, yra konfliktiško būdo, nekalbus, todėl apie save pasakoja labai nenoriai. Barupės pagrindinę mokyklą lanko nuo pirmosios klasės.
Šeima yra įrašyta į Kėdainių Socialinės paramos skyriaus rizikos grupę, šeimų linkusių į nusikaltimus sąrašą. Vaiko mama gyvena su jo tėvu nesusituokę. Ugdytinio santykiai su tėvais konfliktiški. Jie neturi pastovaus darbo, abu linkę vartoti alkoholį, linkę daryti nusikaltimus. Mamai buvo apribotos teisės i vaiką, ji yra atlikusi bausmę Panevėžio moterų kolonijoje.
Ramūnas šeimoje jauniausias vaikas. Sesuo Gabrielė mokosi profesinėje mokykloje, brolis Karolis – bendrojo lavinimo mokykloje. Sesuo ir brolis, kiek žinoma, didelių problemų dėl mokyklos nelankymo neturi, bet jų mokymosi motyvacija yra žema. Ramūno brolis Rimantas lankė tą pačią mokyklą, bet pedagogų teigimu jis buvo labai geras vaikas, gerai mokėsi, niekada nekildavę jokių problemų su juo.
Vaiko gyvenimo sąlygos yra minimaliai patenkinamos. Berniukas dažniausiai būna minimaliai aprūpintas mokymosi priemonėmis, mokykloje gauna nemokamą maitinimą, aprengtas prastai. Mama Ramūnu nelabai rūpinasi, visai nesistengia bendradarbiauti su socialine pedagoge, auklėtoja. Tėvas, anot auklėtojos, vaiko auklėjimu nesidomi.
Ugdytinis vaikystėje patyrė galvos traumą, dėl kurios nežymiai sutriko klausa ir atsirado mokymosi sunkumų. Pradinėse klasėse su juo daug dirbo specialioji pedagogė. Berniukas patiria mokymosi sunkumų, nepajėgia įsisavinti bendrojo lavinimo mokyklos programos, todėl matematiką ir lietuvių kalbą mokosi pagal adaptuotas programas. Ramūnui sunku išlaikyti dėmesį pamokos metu, nuolat reikalinga individuali pagalba. Nepakankamai suvokia žodines instrukcijas. Ugdytinio savęs vertinimas neadekvatus, linkęs nepasitikėti savo sugebėjimais. Berniukas neturi ateities planų, galbūt tai viena iš priežasčių, kodėl stokoja mokymosi motyvacijos. Menki Ramūno bendravimo įgūdžiai: berniukas nekomunikabilus, komplikuotas bendravimas su bendraamžiais ir mokytojais. Klasėje jaučiasi atstumtas ir ignoruojamas. Pamokų metu abejingas dėstomai medžiagai, blaškosi, taip trukdo susikaupti ir kitiems mokiniams. Skaudžiai reaguoja į mokytojų pastabas. Teigiamai reaguoja į pedagogų pagyrimus ir padrąsinimus, tačiau retai jų sulaukia. Būtinas padrąsinimas, kad ryžtųsi pradėti naują veiklą. ...