Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Socialinis darbas>Rizikos grupės vaikai
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Rizikos grupės vaikai

  
 
 
1234567891011121314151617181920212223242526272829
Aprašymas

Įvadas. Rizikos grupių vaikų samprata. Veiksniai, lemiantys rizikos grupių vaikų atsiradimą. Rizikos grupių vaikų tipai. Rizikos grupių vaikams būdingi bruožai. Socialinio ugdymo samprata. Socialinio ugdymo metodai, formos, galimybės. Prevenciniai socialinio rizikos grupių vaikų ugdymo aspektai. Vaikų, linkusių nusikalsti, socialinio ugdymo metodai. Nusižengusių nepilnamečių, patekusių į uždaro tipo ugdymo instituciją socialinis ugdymas. Išvados.

Ištrauka

1992 m. Lietuva prisijungė prie JT Vaiko teisių konvencijos. 1995 metų liepos 3 dieną šią konvenciją ratifikavo LR Seimas. Lietuvos įstatymus imta derinti atsižvelgiant į Vaiko teisių konvencijos nuostatas.
1993 metais įsteigtas Vidaus reikalų ministerijos Nepilnamečių socialinės pagalbos ir skirstymo centras, 1998 metais - Nepilnamečių socialinės pagalbos prevencijos centras.

1996 m. kovo 14 dieną LR Seimas priėmė Vaikų teisių apsaugos pagrindų įstatymą. Sis įstatymas reguliuoja vaiko elgesio kontrolės bei atsakomybės pagrindines sąlygas, nustato tėvų ir kitų asmenų atsakomybės ribas, numato vaikų teisių apsaugos institucijų sistemą, jų veiklos teisinius pagrindus.
1997 m. Lietuvoje kartu su JT buvo įsteigtas Nusikalstamumo prevencijos centras, kurio pirmasis prioritetas yra nepilnamečių kriminalinės justicijos pertvarka.
1998 m. pradžioje priimtas Vaiko globos įstatymas, kuriuo apibrėžiamas globojamo vaiko statusas, įstatymas nusako, kas tai yra laikina globa šeimoje ir šeimynoje, kada steigiama nuolatinė globa.
Atkuriant Nepriklausomybę, keičiantis Lietuvos socialiniam - politiniam gyvenimui, socialinę sferą lydėjo bendrojo gyventojų užimtumo kitimas, nedarbas, sumažėjęs valstybės vaidmuo užimtumo ir darbo reguliavimo sferoje. Šios pasekmės palietė pačią pažeidžiamiausią mūsų visuomenės dalį - vaikus. Nuo sumažėjusio užimtumo nukentėjo šeimos, nes bedarbystė paskatino asocialių šeimų gausėjimą, beglobių, valkataujančių vaikų daugėjimą. Nedirbantys ir nesimokantys jaunuoliai, gatvėmis valkataujantys vaikai ir paaugliai lengvai pasiduoda neigiamoms socialinėms įtakoms, užsiima nelegalia veikla.
Industrijos plėtra, susvetimėjimas, neformalaus bendravimo trūkumas dar labiau aštrina socialinės atskirties problemas. Pastarosios įvairuoja nuo pilietinių teisių apribojimo iki tam tikrų žmonių grupių įgytos socialinės padėties netekimo ar iki visiškų socialinių ryšių nutraukimo. Vaikai, nelankantys mokyklos - tai viena iš socialiai atskirtų asmenų grupių.
Atsižvelgdama į tokią vaikų padėtį Lietuvoje ir į stiprėjančią nepilnamečių demoralizaciją, visuomenė suprato, kad ją reikia išspręsti kuo greičiau. Reikia kuo daugiau dėmesio skirti vaikų ir jaunimo užimtumui. Tai patvirtino oficialių valdžios institucijų ataskaita Jungtinėms Tautoms apie Vaikų teisių konvencijos vykdymą Lietuvoje (1999 m.).
-l-

Vaikų ir jaunimo pagrindinės teisės ir užimtumo pagrindiniai principai nusakomi Jungtinių Tautų Vaiko teisių konvencijoje, LR Vaiko teisių pagrindų ir apsaugos įstatyme.
Siekdama sudaryti socialines ir edukacines vaikų ugdymosi sąlygas bei stiprinti kovą su narkomanija ir kitų žalingų įpročių plitimu, LR Vyriausybė nutarė: patvirtinti socialinių pedagogų etatų steigimo švietimo įstaigose 2001-2005 metams programą. Šia programa siekiama padėti vaikui geriau adaptuotis visuomenėje, aktyvinti jo šeimą, priimti socialinę atsakomybę už vaiko asmenybės raidą; neutralizuoti asmenybę luošinančius veiksmus, visų rūšių diskriminaciją, smurtą, narkomaniją ir kitus žalingus įpročius bei socialinę atskirtį skatinančius veiksnius. Socialiniai pedagogai, dirbdami su rizikos grupės vaikais, jų šeimomis, vykdo ir koordinuoja socialinę ir prevencinę veiklą mokykloje, ypač tai taiko neformalios mokyklos veikloje, drauge su kitais specialistais traukdami į socialinės pagalbos teikimo procesą vaiko šeimą, ugdymo įstaigą, mikrorajono bendruomenę ir joje esančias įstaigas. Socialinių pedagogų profesinės veiklos tikslas - laiku pastebėti, įvertinti, spręsti vaikų ir paauglių mokyklos nelankymo, nesimokymo, netinkamo elgesio, bendravimo ir kitas problemas. Socialinis pedagogas dirba bendraudamas su rizikos grupės vaikų tėvais ar globėjais, pedagogais, kitų institucijų atstovais bei su paaugliais individualiai.
Darbo tikslas: aptarti rizikos grupių vaikų ugdymo ypatumus
Darbo uždaviniai:
1. Atskleisti rizikos grupių vaikų sampratą.
2. Panagrinėti nepilnamečių socialinio ugdymo galimybės. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-06-03
DalykasSocialinio darbo kursinis darbas
KategorijaSocialinis darbas
TipasKursiniai darbai
Apimtis27 puslapiai 
Literatūros šaltiniai11
Dydis40.72 KB
AutoriusLaura
Viso autoriaus darbų3 darbai
Metai2007 m
Klasė/kursas3
Švietimo institucijaMykolo Romerio Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Rizikos grupes vaikai [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 27 puslapiai 
  • Mykolo Romerio Universitetas / 3 Klasė/kursas
  • 2007 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą