Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Socialinis darbas>Nežymiai sutrikusio intelekto jaunuolių profesinis rengimas ir integracija į darbo rinką
   
   
   
1
naudingas +1 / nenaudingas 0

Nežymiai sutrikusio intelekto jaunuolių profesinis rengimas ir integracija į darbo rinką

  
 
 
123456789101112131415161718192021222324252627282930313233343536373839404142434445464748495051525354
Aprašymas

Įvadas. Sutrikusio intelekto apibrėžtis. Sutrikusio intelekto samprata. Nežymiai sutrikusio intelekto jaunuolių vystymosi ypatumai. Nežymiai sutrikusio intelekto (NSI) jaunuolių profesinio rengimo ir integracijos į darbo rinką galimybės. Neįgalių asmenų profesinį ugdymą įtakojantys veiksniai. NSI jaunuolių profesinio rengimo galimybės. NSI jaunuolių integracijos į darbo rinką galimybės. Tyrimo "Visuomenės požiūris į nežymiai sutrikusio intelekto jaunuolių profesinio rengimo ir įsidarbinimo galimybes" duomenų aprašas. Tyrimo metodologija. Tyrimo duomenų analizė. Išvados. Priedai (2).

Ištrauka

Lietuvai tapus Europos Sąjungos nare privalu švietimą organizuoti ir plėtoti atsižvelgiant į Lietuvai tenkančius naujus iššūkius bei atsiveriančias galimybes. Svarbūs švietimo prieinamumo bei mokymosi visą gyvenimą principai, kurie gali būti įgyvendinami keičiant Lietuvos švietimo sistemą bei didinant jos efektyvumą. Svarbu modernizuoti ugdymo turinį ir kokybę, kurti lankstesnę švietimo sistemą, kuri leistų sėkmingai mokyti visus asmenis, taip pat ir neįgaliuosius.
Lietuvos profesinio mokymo (1997), Specialiojo ugdymo (1998) įstatymai, Baltosios knygos Profesinis rengimas (1998) pasirodymas, atnešė esminių pokyčių neįgaliųjų profesinio ugdymo ir socialinės integracijos srityse. Sudarytos prielaidos socialinio teisingumo principui įgyvendinti: neįgalus žmogus įgijęs profesiją ir vėliau dalyvaudamas profesinėje veikloje gali ne tik pragyventi iš savo darbo – atsiranda pasitikėjimo savimi jausmas, įsitikinimas, kad esi reikalingas visuomenei. Specialiųjų profesinio rengimo centrų įkūrimas, neįgalių jaunuolių integravimas į profesines mokyklas, profesionalios patirties perėmimas iš Vakarų Europos valstybių – veiksniai, lėmę Lietuvoje neįgaliųjų profesinio rengimo sistemos kokybę. Visavertė neįgalaus žmogaus integracija – tai, visų pirma, integracija į profesinės veiklos sistemą.
"Sutrikusio intelekto jaunuolių ugdymas nesibaigia mokyklos baigimu. Labai svarbu organizuoti jo galimybes atitinkantį profesinį rengimą" (Elijošius, 2000: 14). Šiandienos visuomenėje profesinė neįgaliųjų reabilitacija vis dažniau suprantama kaip viena iš būtiniausių integracijos į visuomenę sąlygų, nes tik darbas lemia sėkmingą įsiliejimą į visuomenę baigus mokymosi įstaigą.
Pasirinkta tema aktuali, nes dauguma visuomenės narių, turėdami labai mažai informacijos apie sutrikusio intelekto jaunuolių ugdymo ir įsidarbinimo galimybes, dažnai laiko juos beverte visuomenės dalimi, negalinčia pasirūpinti savimi, kuriai vienintelė išgyvenimo galimybė yra valstybės parama. Toks požiūris gali keistis plačiau informuojant visuomenę apie NSI jaunuolių ugdymo, profesijos įgijimo galimybes bei gebėjimą pasirūpinti savimi. "Svarbu formuoti teigiamą visuomenės požiūrį ir keisti jos nuomonę apie neįgaliuosius: matyti juos ne kaip išlaikytinius, o kaip siekiančius mokslo, ieškančius darbo ir kitokios veiklos" (Bytautienė, Grižienė, 2004: 11).
Profesinis rengimas Lietuvoje sėkmingai reformuojamas: tobulinami teisės aktai, reglamentuojantys specialųjį ugdymą, steigiami reabilitaciniai profesinio rengimo centrai neįgaliesiems, profesinės mokyklos priima studijuoti tokius jaunuolius pagal I-osios pakopos programas. Tačiau remiantis mokslinės literatūros analize, galima teigti, kad profesinio mokymo sistema neįgaliesiems turi daug spragų (reikalinga geresnė įstatyminė bazė), kurios neleidžia pasiekti maksimalaus rezultato integruojant neįgaliuosius į visuomenę bei atvirą darbo rinką.
Sutrikusio intelekto jaunuolių ugdymu, darbiniu ir profesiniu rengimu bei integracijos procesais domėjosi Lietuvos ir užsienio mokslininkai: I. Baranauskienė, E. Elijošius, V, Karvelis, J. Ruškus, L. Radzevičienė, A.Ališauskas, A. Bakk ir K. Grunewald, J. Kauffman ir D. Hallahan ir kiti.

Bakalauro darbo tikslas – atskleisti nežymiai sutrikusio intelekto jaunuolių profesinio rengimo ir integracijos į darbo rinką galimybes.

Bakalauro darbo uždaviniai:
1. Atskleisti sutrikusio intelekto sampratą ir nežymiai sutrikusio intelekto jaunuolių vystymosi ypatumus.
2. Išanalizuoti veiksnius: profesinį orientavimą, profesijos pasirinkimo motyvaciją, profesinio rengimo ir profesinės adaptacijos sąveiką, darančius įtaką neįgalių asmenų profesiniam ugdymui.
3. Aptarti nežymiai sutrikusio intelekto jaunuolių profesinio rengimo Lietuvos švietimo sistemoje galimybes.
4. Išnagrinėti nežymiai sutrikusio intelekto asmenų integracijos į darbo rinką galimybes.
5. Kiekybiniu tyrimu atskleisti visuomenės požiūrį į nežymiai sutrikusio intelekto jaunuolių profesinio rengimo ir integracijos į darbo rinką galimybes, išanalizuoti gautus rezultatus ir pateikti išvadas.

Bakalauro darbo metodai:
1. Mokslinės, specialiosios pedagogikos, socialinės pedagogikos, bendrosios pedagogikos, psichologinės literatūros analizė;
2. Teisinių norminių aktų, įstatymų analizė.
3. Kiekybinis tyrimas naudojant apklauso metodą (anketą). ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2009-02-19
DalykasSocialinio darbo diplominis darbas
KategorijaSocialinis darbas
TipasDiplominiai darbai
Apimtis50 puslapių 
Literatūros šaltiniai47 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis116.21 KB
AutoriusJUANA MELIUT
Viso autoriaus darbų7 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas4
Mokytojas/DėstytojasŽ. Barkauskaitė Lukšienė
Švietimo institucijaLietuvos Edukologijos universitetas
FakultetasSocialinės komunikacijos institutas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Nezymiai sutrikusio intelekto jaunuoliu profesinis rengimas ir integracija i darbo rinka [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Diplominiai darbai
  • 50 puslapių 
  • Lietuvos Edukologijos universitetas / 4 Klasė/kursas
  • Ž. Barkauskaitė Lukšienė
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+1
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą