Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Socialinis darbas>Specialiųjų poreikių vaikų integracija bendrojo lavinimo mokykloje (2)
   
   
   
1
naudingas +1 / nenaudingas 0

Specialiųjų poreikių vaikų integracija bendrojo lavinimo mokykloje (2)

  
 
 
12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940
Aprašymas

Įvadas. Specialiųjų poreikių vaikų integravimo galimybės. Specialiųjų poreikių vaikų integracijos teisinis reglamentavimas. Specialiųjų poreikių vaikų integracijos bendrojo lavinimo mokykloje prielaidos. Integracijos samprata. Ugdymo turinio parinkimas. Specialiųjų poreikių vaikų ugdymo aplinkos paruošimas. Mokymo priemonių parinkimas ir pritaikymas. Pedagogų pasirengimas darbui su specialiųjų poreikių moksleiviais. Tėvų dalyvavimas specialiųjų poreikių vaikų integracijos procese. Integruoto ugdymo problemos. Integracijos patirtis Alytaus "Dzūkijos" vidurinėje mokykloje. Išvados.

Ištrauka

Specialiųjų poreikių vaikai – tai mūsų visuomenės dalis, todėl būtina gilintis į jų problemų sprendimą, padėti prisitaikyti prie juos supančios aplinkos, pritapti ir surasti savo vietą visuomenėje. Neįgaliųjų vaikų integracija – viena iš aktualiausių diskusijų, mokslinių konferencijų bei mokslinės literatūros temų. Šia tema diskutavo ir rašė daugelis autorių: E. Galkienė, J. Ambrukaitis ir kt. Šiuo metu ypač gilinamasi į specialiųjų poreikių moksleivių integravimo problemas, atliekami moksliniai tyrimai (A.Ališauskas, R. Melienė, J. Ruškus, 2003 ir kt.), padedantys vertinti integracijos kaitą ir padėtį Lietuvoje. Integracijos padėtis Lietuvoje nuolat kinta. Specialiųjų poreikių integracijos procesas plečiasi, moksleivių, ugdomų bendrojo lavinimo mokykloje daugėja, palaipsniui kinta požiūris į neįgaliuosius, vis labiau plečiama projektinė veikla, perimama užsienio valstybių patirtis, sprendžiamos požiūrio į neįgaliuosius, pedagogų nepasirengimo, moksleivių aprūpinimo mokymo priemonėmis bei kompensacine technika problemos.
Ilgą laiką neįgalieji buvo izoliuoti nuo visuomenės, tačiau atkūrus Lietuvos nepriklausomybę, susiklostė ypatinga tautos ir valstybės atgimimo situacija, kuri sudarė naujas gyvenimo sąlygas, palaipsniui keitė žmonių sąmonę bei požiūrį.
Apie negalios žmones Lietuvoje viešai prabilta vos prieš dešimtmetį. Per tą laiką išleisti įstatymai, ginantys ir reglamentuojantys neįgaliųjų ir jų artimųjų teises, kuriamos socialinės, psichologinės paslaugos. Daug kalbama apie negalios asmenų integraciją į visuomenę, apie jų sėkmingą socializaciją ir kitus veiksnius, nulemiančius žmogaus dalyvavimą visuomeniniame gyvenime, ieškoma būdų sudaryti sąlygas, kad jie jaustųsi saugūs ir pilnaverčiai kasdieninėje visuomeninėje veikloje (Balčiūnaitė, 2003).
Siekiant demokratijos ir vienodų galimybių, reikėjo keisti žmonių vertybes, jų nuostatas neįgaliųjų atžvilgiu, ieškoti naujų būdų, užtikrinančių pilnavertį neįgaliųjų gyvenimą bei integraciją į visuomenę. Lietuvoje pradėta formuoti neįgaliųjų socialinės integracijos politika, neįgaliems suteikiamos tokios pačios teisės, kaip ir kitiems. Negalintiems jų įgyvendinti, valstybė ir visuomenė suteikia papildomą paramą ir garantijas. Demokratizuojant švietimo sistemą, Lietuvoje įteisintas integruotas ugdymas. Visose visuomenės srityse, tame tarpe ir švietimo sistemoje, prasidėjo reikšmingas atsinaujinimo procesas, prasidėjo permainos, kurios daug ką pakeitė neįgaliųjų žmonių gyvenime. Kintant teisinei sistemai, pokyčiai vyko ir švietimo sistemoje.
Formuluojami nauji principai: neįgalaus ir sveiko asmens lygiavertiškumas,
4
partnerystė, integravimas, inkliuzija ir pan. Nauji išeities teiginiai arba net jų elementai į ugdymo praktiką skinasi kelią diktuojami visuomenės pažiūrų kaitos, mokslinių tyrimų ir aštrių mokslinių diskusijų kontraversiškų veiklos būdų taikymo praktikoje. Vyko sudėtingas ilgalaikis pagrindinių specialiojo ugdymo teiginių kaitos procesas: atskirtis – pakantumas – segregacija – globa – bendradarbiavimas – integracija (Stulpinas, 2003).
Integracija – tai ilgas, sudėtingas ir nuolatos besikeičiantis procesas. Vaikų integravimas į bendrojo lavinimo mokyklas, nevyriausybinių organizacijų kūrimas ir veikla, patirties perėmimas iš užsienio ir kiti veiksniai lėmė naujos Lietuvos specialiojo ugdymo situacijos susiformavimą. Per pastaruosius metus Lietuvoje skleidžiamos įvairios specialiųjų poreikių vaikų integracijos idėjos. Pradėta vykdyti specialiųjų poreikių vaikų integracija, remiantis užsienio valstybių patirtimi, taikomi nauji ugdymo būdai ir metodai. Neįgaliesiems atsirado galimybė mokytis bendrojo lavinimo mokyklose, esančiose arčiau namų, dalyvauti bendroje veikloje su sveikaisiais, įsijungti į bendrą visuomenės gyvenimą.
Šiandien, peržengus XXI a. slenkstį, Lietuvoje neįgaliųjų integravimasis į visuomenę tampa realybe. Orientavimasis į specialiojo ugdymo sistemos daugialypumą, nevyriausybinių neįgaliuosius ir jų šeimas vienijančių organizacijų politinė ir socialinė veikla, palankios neįgaliesiems įstatymų bazės kūrimas, - šie ir dar daug kitų naujos socialinės realybės faktų patvirtina reikšmingus teigiamus pokyčius įgyvendinant pagrindinius demokratijos ir lygių galimybių principus Lietuvoje (Ruškus, 2002).
Šiuo metu daugelyje mokyklų jau vykdoma neįgaliųjų integracija. Taikomos visiškos ir dalinės integracijos formos, suteikiama pedagoginė psichologinė pagalba.
Norint užtikrinti specialiųjų poreikių moksleivių integracijos kokybę, reikalingas teisingas požiūris į neįgaliuosius, pedagogų pasirengimas bei mokymosi sąlygų sudarymas.
Tyrimo objektas – moksleivių, turinčių specialiųjų poreikių, integravimas į bendrąją mokyklos sistemą.
Tyrimo problema – integravimo procese iškylančios problemos.
Kursinio darbo tikslas – apžvelgti specialiųjų poreikių vaikų integravimo galimybes ir integracijos padėtį Lietuvoje.
Darbo uždaviniai:
1. Apžvelgti specialiųjų poreikių vaikų integravimo galimybes.
2. Apžvelgti integruoto ugdymo teisinį reglamentavimą.
3. Panagrinėti specialiųjų poreikių vaikų integracijos prielaidas: sampratą, ugdymo turinio parinkimą, aplinkos paruošimą, priemonių parinkimą ir pritaikymą, pedagogų pasirengimą ir tėvų dalyvavimą, atskleisti iškylančias problemas.
4. Pasidalinti integracijos patirtimi Alytaus "Dzūkijos" mokykloje. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2009-02-24
DalykasSocialinio darbo kursinis darbas
KategorijaSocialinis darbas
TipasKursiniai darbai
Apimtis37 puslapiai 
Literatūros šaltiniai59 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis81.71 KB
Autoriuslinas
Viso autoriaus darbų7 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas4
Mokytojas/DėstytojasKalinkevičienė
Švietimo institucijaLietuvos Edukologijos universitetas
FakultetasSocialinės komunikacijos institutas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Specialiuju poreikiu vaiku integracija bendrojo lavinimo mokykloje (2) [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 37 puslapiai 
  • Lietuvos Edukologijos universitetas / 4 Klasė/kursas
  • Kalinkevičienė
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+1
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą