Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Socialinis darbas>Socialinio pedagogo veiklos kryptys gimnazijoje
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Socialinio pedagogo veiklos kryptys gimnazijoje

  
 
 
12345678910111213141516171819
Aprašymas

Įvadas. Socialinio pedagogo veiklą reglamentuojantys dokumentai. Pareigybiniai dokumentai. Socialinių paslaugų organizavimas. Vaiko teisių apsauga ir prevencinis darbas. Socialinio pedagogo veiklos kryptys. Socialinių paslaugų organizavimas. Darbas su mokymosi, elgesio sunkumų turinčiais moksleiviais. Prevencinės veiklos organizavimas. Informacijos sisteminimas ir sklaida. Veiklos tobulinimas, kvalifikacijos kėlimas. Socialinio pedagogo funkcijos. Socialinio pedagogo veiklos specifiškumas ir problematika. Rekomendacijos. Išvados. Priedas (1).

Ištrauka

Socialinis pedagogas – tai specialistas, kuris siekia padėti ugdytiniams geriau adaptuotis visuomenėje, bendruomenėje, švietimo ar globos įstaigoje, kitose socialinėse įstaigose, atliekančiose ugdymo funkcijas, racionaliau išnaudoti visas teikiamas galimybes lavintis, mokytis ir augti savarankiškais piliečiais. Socialinis pedagogas kartu dirba su pedagoagais, klasių auklėtojais, kitais specialistais, tėvais ar teisėtais vaiko atstovais, bendruomene. Pagrindinis socialinio pedagogo veiklos tikslas – vaiko gerovė, saugumas siekiant pozityvios integracijos ir socializacijos visuomenėje, skatinant visavertę asmenybės raišką, pilietinę brandą.
Pagal savo profesinę paskirtį, jis turi užbėgt problemai už akių ir laiku išsiaiškinti priežastis, gimdančias tas problemas. Užtikrinti įvairios rūšies negatyvių reiškinių (moralinio, fizinio, socialinio plano), žmonių elgesio nukrypimo prevenciją, siekiant tinkamo bendravimo tokiu būdu keičiant juos praktinėje veikloje, priklausomai nuo situacijos ir sprendžiamos problemos pobūdžio.
Mokykla – ne tik akademines žinias teikianti institucija, joje ugdomos vertybės, nuostatos, elgesio normos. Tai ypatinga socialinė organizacija, nes joje vyksta asmenybės kūrimas. Todėl čia neginčijama bendradarbiavimo, tarpusavio santykių svarba. Beveik visa žmogaus veikla yra pagrįsta nuolatiniu bendradarbiavimu. Kaip ir visos socialinės sistemos, taip ir švietimo sistema pagrįsta asmenų veiksmų koordinavimu, bendrų tikslų siekimu (Teresevičienė M., Gedvilienė G., 1999).
Svarbus visų suinreresuotų grupių - vadovų, mokytojų, mokinių bei jų tėvų bendravimas ir bendradarbiavimas.
Socialinis pedagogas yra partnerystės ryšių koordinatorius, vaiko gerovės advokatas, padedantis jam tapti pilnateisiu visuomenės nariu, pritapti prie gyvenimo permainų, mokantis, kaip apsiginti nuo smurto, prievartos, skatinntis gerai žinoti savo teises ir pareigas, aktyviai dalyvauti visuomeninėje veikloje mokykloje ar už jos ribų.
Socialinis pedagogas nedubliuoja kalsės auklėtojo ar mokytojo veiklos, bet ją papildo – gaudamas informaciją iš klasės auklėtojų, mokytojų apie vaikų mokymosi ir gyvenimo sunkumus, ieško būdų, kaip jiems padėti, inicijuoja socialinius projektus, skirtus sėkmingesnei vaikų adaptacijai ir socializacijai.
Socialinis pedagogas bendrauja su tėvais tuo atveju, kai klasės auklėtojas patiria sunkumų spręsdamas vaikų socialines problemas. Kad gauti reikiamą pagalbą, jis konsultuoja tėvus, organizuoja jų susitikimus su kompetentingais asmenimis, nukreipia į reikiamas socialines institucijas.
Socialinis pedagogas rengia ir mokyklos vadovams siūlo programas bei projektus, susijusius su vaikų nusikalstamumo prevencija, laisvalaikio organizavimu, smurto ir preivartos mokykloje prevencija, vaikų sveikatos tausojimu.
Savo veiklą planuodamas socialinis pedagogas atsižvelgia į įstaigos specifiškumą - socialinę padėtį moksleivių šeimose, gimnazijos narių poreikius bei pasiūlymus.

Objektas – socialinio pedagogo veiklos kryptys gimnazijoje.
Tikslas – Atskleisti socialinio pedagogo veiklą gimnazijoje, numatyti jos veiklą ir tobulinimo galimybes.
Uždaviniai:
• Apžvelgti teisinius dokumentus reglamentuojančius socialinio pedagogo veiklą;
• Išskirti pagrindines veiklos kryptis ir funkcijas;
• Aptarti socialinio pedagogo veiklos specifiškumą ir problematiką;
• Pateikti rekomendacijas socialinio pedagogo veiklai gerinti..
Tyrimo metodika – mokslinės literatūros, praktinės veiklos ir dokumentų analizė.
Darbe naudojamos šios profesinės kompetencijos:
1. Socialinės pedagoginės pagalbos ugdytiniui organizavimas;
2. Darbas su ugdytinių grupėmis;
3. Saugios ugdytinio aplinkos kūrimas;
4. Bendradarbiavimas su ugdytojais ir institucijomis, turinčiomis įtakos vaiko ugdymui;
5. Socialinio pedagogo profesinės vriklos tobulinimas. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-02-02
DalykasSocialinio darbo kursinis darbas
KategorijaSocialinis darbas
TipasKursiniai darbai
Apimtis17 puslapių 
Literatūros šaltiniai3 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis37.28 KB
Autoriusdovile
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2006 m
Klasė/kursas3
Mokytojas/DėstytojasA. Žilienė
Švietimo institucijaUtenos kolegija
Failo pavadinimasMicrosoft Word Socialinio pedagogo veiklos kryptys gimnazijoje [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 17 puslapių 
  • Utenos kolegija / 3 Klasė/kursas
  • A. Žilienė
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą