Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Socialinis darbas>Šeimos, vaikų ir jaunimo rėmimo politika Lietuvoje
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Šeimos, vaikų ir jaunimo rėmimo politika Lietuvoje

  
 
 
12345678910111213141516171819202122232425
Aprašymas

Įvadas. Paramos šeimai politikos samprata. Paramos šeimai politikos formavimo etapai. Paramos šeimai politikos priemonių tipai. Paramos šeimai politikos plėtra Lietuvoje. Šiuolaikinės paramos šeimai politikos Lietuvoje formavimo patyrimas. Paramos šeimai poreikį Lietuvoje sąlygojantys veiksniai. Statistikos duomenys. Vaikus auginančių šeimų rėmimo programos – tikslai, principai, struktūra. Vaikų globa ir rūpyba Lietuvoje. Vaikus remiančios organizacijos. Išvados.

Ištrauka

Socialinė gerovė – istoriškai ir tradiciškai neatsiejama nuo gailestingumo, pagalbos artimam plačiau apibrėžiamas kaip socialinis darbas ir socialinės paslaugos.
Paslauga – nematerialinė gėrybė arba nemateriali veikla, kuri prasideda prie žmonių poreikių tenkinimo, kuri funkcionuoja pagal paklausą ir poreikį. Pats terminas – socialinės paslaugos – naudojamas, kai kalbama apie šiuolaikinės valstybės pagalbą žmogui ir jo socialines garantijas. Plačiuiju požiūriu, tai visuomenei teikiamos paslaugos: švietimo, sveikatos priežiūros, socialinės apsaugos, sporto, laisvalaikio, kultūros ir pan.
Socialinėms problemoms spręsti, steigiamos socialinių paslaugų institucijos, kurios padeda spręsti vaikų globos, psichikos sveikatos, rizikos grupių problemas; problemas susijusias su senatvės, soc. atskirties, neįgalumo, skurdo, nusikalstamumo ir t.t. rizika.
Pagrindinis Lietuvos švietimo sistemos ir šiandien vykdomos jos reformos tikslas – doro, išmintingo, veiklaus ir atsakingo žmogaus ugdymas. Norint įgyvendinti šį labai sudėtingą tikslą, reikia švietimo sistemos, kuri apimtų visas ugdymo institucijas, jų struktūras, funkcijas, ryšius su aplinka, jas koordinuotų, užtikrintų perimamumą, tęstinumą. Kiekvienoje ugdymo institucijoje jų turėtų būti konstruktyvi sąveika tarp pagrindinių ugdymo proceso veikėjų – ugdytojų, ugdytinių – ir ugdomosios veiklos. Tačiau keičiantis švietimo sistemoms dėl objektyvių ir subjektyvių priežaščių tarp ugdymo institucijų atsiranda nesklandumų, kurie paliečia lengviausiai pažeidžiamas vaikų ir paauglių, senų, neįgalių žmonių grupes.
Vykstant esminėms pastarųjų metų Lietuvos visuomenės transformacijoms, prasidėjusioms XX a. pabaigoje, iš esmės keičiasi ir šeima. Tarp ryškiausių šeimos pokyčių, prasidėjusių nuo XX a. dešimto dešimtmečio pradžios, galima paminėti šiuos: labai sumažėjo santuokų ir gimimų, santuokos ir pirmųjų vaikų gimdymas atidedamos vyresniam amžiui, gausėja porų, kurios gyvena santuokos neregistravusios, sparčiai gausėja nesantuokinių vaikų, didėja šeimų nestabilumas, silpsta ryšiai tarp kartų. Kaip šiuos ir kitus šeimos pokyčius vertina pati visuomenė? Tai išsiaiškinti yra vienas iš būdų suprasti, kiek toli yra pažengę šeimos transformacijos reiškiniai bei prognozuoti tolesnius šeimos instituto pokyčius. Tai būtina suprasti ir todėl, kad minėti šeimos pokyčiai yra didžiulis iššūkis šeimos politikai: didėja šeimos politikos modernizavimo, jos formų įvairovės poreikis. O siekiant modernizuoti paramos šeimai politiką, būtina vertinti ne tik makrolygmens veiksnius ir galimybes, bet atsižvelgti ir į teikiamos paramos vartotojų – šeimų, individų – konkrečių priemonių poreikį. Šias problemas sprendžia ne tik Lietuva. Kitos Europos ir ne tik Europos šalys, kuriose šeimos transformacija prasidėjo gerokai anksčiau nei Lietuvoje bei kitose Rytų ir Vidurio Europos šalyse, jau kelis dešimtmečius bando spręsti šeimos pokyčių iššūkių šeimos politikai problemas ir pasekmes. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-12-17
DalykasSocialinio darbo kursinis darbas
KategorijaSocialinis darbas
TipasKursiniai darbai
Apimtis23 puslapiai 
Literatūros šaltiniai10
Dydis55.74 KB
AutoriusBeata
Viso autoriaus darbų2 darbai
Metai2004 m
Klasė/kursas4
Švietimo institucijaKauno Technologijos Universitetas
FakultetasEkonomikos ir vadybos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Seimos vaiku ir jaunimo remimo politika Lietuvoje [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 23 puslapiai 
  • Kauno Technologijos Universitetas / 4 Klasė/kursas
  • 2004 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą