Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Socialinis darbas>Socialinio pedagogo veikla šalinant mokyklos nelankymo priežastis
   
   
   
-1
naudingas 0 / nenaudingas -1

Socialinio pedagogo veikla šalinant mokyklos nelankymo priežastis

  
 
 
1234567891011121314151617181920212223242526272829303132
Aprašymas

Įvadas. Mokymosi motyvacijos silpnėjimo priežastys. Asmeninės nenoro mokytis priežastys. Priežastys glūdinčios šeimoje. Priežastys glūdinčios mokykloje. Priežastys glūdinčios visuomenėje. Mokyklinio kurso kartojimas. Socialinio pedagogo veikla. Individualus darbas su mokiniu. Darbas su šeima. Išvados. Priedai (4).

Ištrauka

Ne tik Lietuvoje, bet ir pasaulyje susiduriama su iškritusiųjų, nubyrėjusiųjų ir mokyklos nelankančiųjų problema. Ji siejama su skurdu, nepritekliais, bedarbyste, ligomis, diskriminacija, žiauriu elgesiu su vaiku, piktnaudžiavimu alkoholiu, narkotikais, nepilnamečių nėštumu, žema šeimos socialine padėtimi, pakitusiomis vertybėmis. "Iškritusieji" iš švietimo sistemos praranda galimybę pasirengti visuomenės gyvenimui ir jame dalyvauti, įsitraukti į darbo rinką, neturi sąlygų realizuoti save, todėl laipsniškai patenka į socialinės atskirties grupes.
Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme (2003) teigiama, kad mokytis pagal švietimo programas privalo visi asmenys iki 16m. Tačiau daugelis vaikų nesulaukę šio amžiaus jau nelanko mokyklos. Ši problema įvairiose visuomenės sluoksniuose ir žiniasklaidos priemonėse kelia daug diskusijų. Kaltinamos įvairios institucijos – nuo atskirų mokytojų ir mokyklų iki pačių aukščiausių valdymo institucijų, kaltinama švietimo reforma, kaip griaunanti nusistovėjusią tvarką, prie kurios esame įpratinti per penkis dešimtmečius ( Dereškevičius, 2000: 16).
Mokymosi motyvaciją, nenoro mokytis bei mokyklos nelankymo priežastis tyrinėjo daugelis Lietuvos (L. Rupšienė (2000), P. Dereškevičius (2000), V. Rimkevičienė (2001), V. Targamadzė (2000), B. Bitinas (2002)) ir užsiesio (Sylvia B. Rimm (1998), K. Hurrelmann, G. Unverzagt (2001)) mokslininkų. Tačiau socialinio pedagogo veikla šalinant mokyklos nelankymo priežastis dar nėra pakankamai išanalizuota.
Vaiko gyvenime svarbus vaidmuo atitenka mokyklai ir pačiam pedagogui. Mokykloje vaikas gali gauti tokį impulsą savikūrai, kuris lems viso jo tolesnio gyvenimo sėkmę. Bet gali būti ir priešingai: nuolat patirdamas nesėkmes, išgyvendamas dėl blogų pažymių ir konfliktiškų santykių su mokytojais moksleivis gali psichologiškai nuo jos atitolti, prarasti norą mokytis ( Rupšienė, 2000: 7). Todėl ypač svarbi socialinių pedagogų organizuojama pagalba, kurios pagrindinis tikslas įveikti mokymosi nesėkmes, skatinti ir žadinti mokinių motyvaciją bei norą mokytis, užkirsti kelią mokyklos nelankymui. Keliant pagalbos efektyvumą, jie privalo žinoti mokinio nusivylimo mokykla priežastis ir kokią reikšmę jų gyvenime užima mokslas. I. Leliūgienė (1997: 302) teigia, kad socialinis darbas mokykloje – pagalba blogiau besimokantiems įsitraukti į mokyklos gyvenimą, šių mokinių pastangų koordinacija, pagalba sprendžiant besimokančiųjų, mokytojų ir tėvų problemas. Todėl labai svarbu, kad socialinis pedagogas išsiaiškintų vaikų grupes kurie susiduria su sunkumais ir organizuotų korekcinį darbą mokymosi nesėkmėms įveikti. Statistikos departamento duomenimis 2001 m. balandžio mėn. nesimokė 5 553 vaikai nuo 7 iki 15 metų, iš jų 3 307 (60 % nesimokančių) mieste ir 2 246 (40 %) kaime. Tai rodo, kad siekiant stiprinti mokyklos daromą poveikį vaiko asmenybei, būtina pasirūpinti socialinio pedagogo organizuojamos veiklos efektyvumu.
Objektas – socialinio pedagogo veikla mokykloje.
Darbo tikslas – išanalizuoti mokyklos nelankymo priežastis ir socialinio pedagogo veiklos funkcijas.

Kursinio darbo uždaviniai:
Išryškinti mokyklos nelankymo priežastis.
Išanalizuoti socialinio pedagogo veiklą šalinant mokyklos nelankymo priežastis. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2008-12-08
DalykasSocialinio darbo kursinis darbas
KategorijaSocialinis darbas
TipasKursiniai darbai
Apimtis27 puslapiai 
Literatūros šaltiniai35 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis50.54 KB
AutoriusRaimonda
Viso autoriaus darbų9 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas2
Mokytojas/Dėstytojasasist. V. Suboč
Švietimo institucijaLietuvos Edukologijos universitetas
FakultetasSocialinės komunikacijos institutas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Socialinio pedagogo veikla salinant mokyklos nelankymo priezastis [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 27 puslapiai 
  • Lietuvos Edukologijos universitetas / 2 Klasė/kursas
  • asist. V. Suboč
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
-1
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą